محمد محمودی افزود:با توجه به عملکرد مناسب کلزا در سال گذشته و اثرات آن در تناوب زراعی و همچنین مصرف آب و مدیریت آب و کشت، کشت کلزا در شهرستان مهر در سال جاری مورد استقبال خوب کشاورزان قرار گرفت به گونه ای که اگر محدودیت کلزای بذری نبود این کشت به سطح 4 هزار هکتار هم می رسید.
کد خبر: ۶۸۷۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ 05 December 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمد محمودی گفت: سطح ابلاغ شده استان برای شهرستان مهر در سال جاری 1240 هکتار بوده است که 2500 هکتار به زیر کشت این محصول رفته است که با تئجه به سهمیه ابلاغی نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری نشان می‌دهد.
رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی مهر گفت: تمام سطح کلزای کشت شده در این شهرستان به صورت مکانیزه و با دستگاه‌های کودکار بذرکار بوده است و متوسط میزان مصرف بذر در هکتار 6 کیلوگرم بوده که تاکنون 1700 هکتار سطح سبز داشته ایم.
محمودی عمده مشکل کشت کلزا راعلف های هرز پهن برگ عنوان کرد و افزود: تاکنون سم اختصاصی مناسبی برای کنترل علف های هرز این محصول ارائه نشده است و کشاورزان بیشتر با روش آزمون و خطا پیش رفته اند.
وی گفت: پیش‌ بینی می‌شود برداشت این محصول از نیمه دوم فروردین در شهرستان مهر آغاز شود و با توجه به سطح کشت شده از مسئولان ذیربط در امر خرید می خواهیم مراکز خرید کلزا را تجهیز کنند و علاوه بر آن مراکز خرید را افزایش دهند تا کشاورزان دچار دردسر و سردرگمی نشوند.
شهرستان مُهر در 330 کیلومتری جنوب شیراز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار