عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به عدم همکاری دستگاه های دولتی در واگذاری اراضی مجاور بافت های فرسوده، تصریح کرد: متأسفانه در شرایط کنونی دستگاه ها نسبت به محورهای اجرای طرح توجیه نیستند، اما می توان زمینه های لازم برای جذب آن ها را نیز فراهم کرد.
کد خبر: ۶۸۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ 05 December 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:فرج الله رجبی با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح بازآفرینی شهری در کشور، گفت: یکی از دلایل و مولفه های اصلی دولت برای اجرای طرح بازآفرینی شهری، استحکام بخشی به ساختمان ها، ایمنی شهرها و مراقبت مردم در مقابل حوادث غیرمترقبه است.


هدایت نقدینگی به سمت طرح بازآفرینی شهری استراتژی دولت

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استراتژی دولت باید در عرصه اجرای طرح بازآفرینی شهری به صورتی باشد، که سرمایه در گردش و نقدینگی جامعه به سمت تولید ساختمان و نوسازی بافت فرسوده هدایت شود.

از ظرفیت های شهرداری ها برای نوسازی بافت های فرسوده استفاده شود

وی گفت: در بحث اجرای طرح بازآفرینی شهری، شهرداری شهرها نیز وظایفی را بر عهده بگیرند و در این عرصه باید از ظرفیت شهرداری ها استفاده شود، از طرف دیگر به نظر من در شرایط کنونی ستاد مرکزی و ستاد استانی طرح بازآفرینی شهری باید چابک تر و کوچک تر شود تا بتوانیم راحت تر به اهداف دست پیدا کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: خوشبختانه اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز برنامه ویژه ای برای اجرای طرح بازآفرینی شهری دارد و امیدوارم در آینده ای نزدیک این طرح به مراحل قابل قبولی برسد.

اشتغال زایی بالا با اجرای طرح بازآفرینی شهری در کشور

وی ادامه داد: اجرای طرح های نوسازی بافت های فرسوده و اجرای طرح بازآفرینی شهری از منظر اشتغال زایی نیز دارای اهمیت است، به طوری که اجرای این طرح جمع کثیری از شاغلان صنعت ساختمان سازی را به کار می گیرد.

طرح بازآفرینی شهری موجب رونق گرفتن صنعت محصولات و مواد اولیه صنعت ساخت و ساز نیز می شود، به طوری که با اجرای طرح، پیمانکاران برای ساخت خانه های فرسوده به میزان بالایی فولاد، سیمان و مصالح ساختمانی نیاز دارند که این حوزه نیز اشتغال غیرمستقیمی را ایجاد خواهد کرد
رجبی تصریح کرد: همچنین طرح بازآفرینی شهری موجب رونق گرفتن صنعت محصولات و مواد اولیه صنعت ساخت و ساز نیز می شود، به طوری که با اجرای طرح، پیمانکاران برای ساخت خانه های فرسوده به میزان بالایی فولاد، سیمان و مصالح ساختمانی نیاز دارند که این حوزه نیز اشتغال غیرمستقیمی را ایجاد خواهد کرد.

مردم در سال های آینده داوطلبانه در طرح بازآفرینی شهری سرمایه گذاری می کنند

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: به نظر من بازآفرینی شهری باید به گونه ای باشد که در گام های نخست دولت باید اعتبارات لازم را برای نوسازی بافت های فرسوده اختصاص دهد، اما مطمئن باشید در گام های بعدی خود مردم در این حوزه سرمایه گذاری خواهند کرد.

دستگاه ها نسبت به محورهای اجرای طرح بازآفرینی شهری توجیه نیستند

عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به عدم همکاری دستگاه های دولتی در واگذاری اراضی مجاور بافت های فرسوده، تصریح کرد: متأسفانه در شرایط کنونی دستگاه ها نسبت به محورهای اجرای طرح توجیه نیستند، اما می توان زمینه های لازم برای جذب آن ها را نیز فراهم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار