۱۰ هزار کیلوگرم داروهای قاچاق، تقلبی، موادمخدر و روانگردان، دست ساز و نیروزا در شیراز امحا شد.
کد خبر: ۶۸۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 05 December 2018

تابناک فارس به نقل از مهر: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز ظهر چهارشنبه در حاشیه امحای این داروها، از امحای ۱۰ هزار کیلوگرم داروهای قاچاق، تقلبی، موادمخدر و روانگردان، دست ساز و نیروزا، به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در خبر داد.

دکتر محمد جواد خشنود با اعلام این خبر گفت: در هفت ماه نخست سال جاری، حدود ۱۰ هزار کیلوگرم دارو قاچاق، تقلبی، موادمخدر و روانگردان، دست ساز و نیروزا، به ارزش ۱۰۰میلیارد ریال، با تلاش شبانه روزی نیروهای انتظامی، امنیتی، قضایی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز کشف و در نتیجه امروز با حضور معاون دادستان شیراز معدوم شد.

 

وی با بیان اینکه استفاده این نوع داروها به سلامت افراد جامعه آسیب می رساند، افزود: بیشتر داروهای کشف شده، قاچاق، تقلبی و دست ساز است که متاسفانه اکثر جوانان با هدف پرورش اندام از آن‌ استفاده می کنند که اثرات سوءمصرف و عوارض جانبی فراوانی از جمله بیماری‌های قلبی، گوارشی و بیماری های کبدی را به همراه دارد.

دکتر خشنود، با اشاره به اینکه تعداد مقدار زیادی از این دارو در شیراز و شهر صدرا کشف شده است، گفت: امروزه نیاز است مصرف کنندگان مکمل های غذایی و دارویی خود را از داروخانه ها تهیه کنند و در دام تبلیغات غیر واقعی نیفتند.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه، از تمام شهروندان تقاضا کرد هنگام خرید دارو و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی به تاریخ مصرف مندرج بر روی بسته بندی محصول و برچسب اصالت نوع وارداتی این فرآوره‌ها توجه و در هنگام خرید با استعلام کدهای مندرج بر روی برچسب اصالت توجه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار