مدیر جهاد کشاورزی فسا گفت:میزان خسارت خشکسالی در باغات این شهرستان بین 20 تا 100 درصد است و براساس بررسی‌های تیم کارشناسی شهرستان میزان خسارت محصولات باغی معادل 42 هزار تن به ارزش 50 میلیارد ریال برآورد شده است.
کد خبر: ۶۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰ 30 July 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:بختیار رحمانی با اشاره به گسترش پدیده خشکسالی اظهار داشت: سطحی معادل 3500 هکتار از باغات شهرستان فسا با بحران کم‌آبی شدید روبه‌رو شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان خسارت خشکسالی در باغات این شهرستان بین 20 تا 100 درصد است افزود: براساس بررسی‌های تیم کارشناسی شهرستان میزان خسارت محصولات باغی معادل 42 هزار تن به ارزش 50 میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا با بیان اینکه سطح باغات شهرستان فسا حدود 7 هزار هکتار است عنوان کرد: این میزان شامل 4500 هکتار مرکبات، 950 هکتار زیتون، 750 هکتار انار و سایر محصولات باغی است.

وی با بیان اینکه 99 درصد باغات شهرستان فسا مجهز به سیستم آبیاری نوین است خاطرنشان کرد: طرح و برنامه‌های مقابله با خشکسالی در دستور کار مدیریت این شهرستان است.

رحمانی اظهار امیدواری کرد که با اجرای برنامه‌های آموزشی مانند نصب کنتورهای هوشمند، آبیاری زیر سطحی، جایگزینی گونه‌های باغی مقاوم به کم‌آبی مثل پسته، انجیر، زیتون و انگور، اجرای طرح‌های گلخانه‌ای محصولات سبزی و صیفی و غیره اشتغال و تولید پایدار در این بخش ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار