نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی گفت:بحث آبخیزداری به عنوان یک اقدام درست اکنون در کشور در حال انجام است ولی انتظار می‌رود دولت در این بخش بیشتر هزینه کند و این موضوع را جدی بگیرد تا مشکل کم آبی را تا حدودی در کوتاه مدت حل کند.
کد خبر: ۶۸۷۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲ 07 December 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:حسین رضازاده با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی کشور موضوع کم آبی است، گفت: چند سال پیش اعلام می‌کردند که در آینده نزدیک جنگ آب داریم اما متاسفانه این موضوع جدی گرفته نشد و اکنون در برخی مناطق و حتی کشورها شاهد این موضوع هستیم.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشور عراق با ترکیه و ایران با افغانستان و در داخل هم اکنون میان برخی استان‌ها، شهرستان‌ها، بخش‌ها، روستاها و مردم با یکدیگر مناقشاتی بر سر آب وجود دارد که می‌توان به درگیری میان اصفهان و یزد اشاره کرد که تمام این مسایل به همان موضوع کمبود آب بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به اهمیت بحث کم آبی مسئولان اقداماتی را انجام داده‌اند اما ای کاش این کارها را زودتر انجام می‌گرفت یعنی ما دیر اقدام کردیم و اکنون وارد بحران شده‌ایم، در زمان بحران نمی‌شود تصمیمات دراز مدت را برای حل مشکل اتخاذ کرد و باید تصمیماتی با تاثیر فوری گرفت.

آبخیزداری می‌تواند در حل مشکل کم آبی کمک کند

رضازاده تاکید کرد: بحث آبخیزداری به عنوان یک اقدام درست اکنون در کشور در حال انجام است ولی انتظار می‌رود دولت در این بخش بیشتر هزینه کند و این موضوع را جدی بگیرد تا مشکل کم آبی را تا حدودی در کوتاه مدت حل کند.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سدهای نیمه تمام در کشور هم اظهار کرد: ساخت برخی سدها تا 80 درصد پیش رفته است و این سد می‌تواند نیمه عظیمی از کشور را در بحث مشکل آب نجات دهد، به طور مثال سد نرگسی در شمال شهرستان کازرون می‌تواند موجب احیای دریاچه پریشون به عنوان یکی از دریاچه‌های آب شیرین در دنیا شود و در کنار آن زمین‌های کشاورزی عمدتا خشک که حتی محروم از منابع زیرزمینی هستند هم احیا می‌شود.
وی بیان کرد: متاسفانه در پیشرفت ساخت و اتمام این پروژه‌ها سرعت بخشیده نمی‌شود، معتقدم اگر یکسال زودتر این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد قطعا می‌تواند تحول عظیمی را بوجود بیاورد. انتظار داریم دولت در بحث آبخیزداری، با توجه به اینکه دیر اقدامات خود را آغاز کرده اکنون چابک‌تر و سریع‌تر عمل کند.

بضاعت دولت هم در حدی نیست که ما بتوانیم انتظار زیادی از آنها داشته باشیم
رضازاده با بیان اینکه با توجه به متخصص بودن وزیر نیرو اکنون حل مشکلات کم آبی کشور پیشرفت بیشتری دارد، گفت: البته بضاعت دولت هم در حدی نیست که ما بتوانیم انتظار زیادی از آنها داشته باشیم اما معتقدم در زمینه حل مشکلات آبی از لحاظ بارندگی، باروری ابرها، تکمیل سدها و آبخیزداری به سمت بهبود پیش می‌رویم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار