بسیاری از افراد پس از گذراندن رژیم‌های غذایی سخت و ورزش‌های سنگین وقتی به خود می آیند می‌بینند که وزن چندان زیادی کم نکرده‌اند. یکی از دلایل احتمالی این موضوع این است که نسبت به سالم بودن موادی که در وعده‌های غذایی خود مصرف می‌کنند، آگاهی درست ندارند.
کد خبر: ۶۸۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 08 December 2018

تابناک فارس به  نقل از  خبرگزاری علم و فناوری: بسیاری از غذاها و نوشیدنی‌ها مملو از چربی، قند و نمک نهان هستند. هر یک از این مواد غذایی می‌توانند به نوبه خود تلاش‌تان برای کاهش وزن را با شکست مواجه کنند. اگر از میزان کالری موجود در مواد غذایی بگذریم، بسیاری از آنها جدا از ناسالم بودن، از شما مصرف بیشتری را طلب می‌کنند.

رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن مستلزم رعایت تعادل میان مقدار کیلوژول ورودی و خروجی بدن است. اگر برای کاهش وزن تلاش می‌کنید یا به دنبال سبک زندگی سالم‌تری می‌گردید، در ادامه این مطلب 5 راه حل به شما پیشنهاد می‌کنیم که این مسیر را برای شما آسان‌تر می‌کنند.

سالادها همیشه غذاهای سالمی نیستند!

همه انواع مختلف سبزیجات فواید خاص خودشان را دارند. اما سالادها عمدتا مواد اولیه دیگری را نیز شامل می‌شوند که کالری بدن شما را به شدت افزایش می‌دهند.

یک وعده سالاد سزار که رنگ سبز رنگ و پر از سبزیجات‌اش به ظاهر بسیار سالم به نظر می‌رسد، مملو از چربی‌های نهان است. از نان بیکن گرفته که هر 8 گرم چربی آن 360 کیلوژول انرژی دارد تا پنیر پارمزان که 6 گرم چربی آن 340 کیلوژول به بدن شما وارد خواهد کرد. به علاوه نمی‌توان از سس چرب این سالاد نیز غافل شد که 20 گرم چربی آن با 770 کیلوژول برابری می‌کند.

اسنک‌ به هیچ وجه غذای سالمی نیست

مردم استرالیا بیش از 30 درصد از انرژی دریافتی روزانه بدن خود را از راه غذاهای ناسالم مانند بیسکویت، چیپس و شکلات به دست می‌آورند. هیچ یک از این ها مواد مغذی حیاتی برای بدن ما نیستند و روند کاهش وزن را به مشکل می‌اندازند.

شیرین کننده‌های طبیعی از شکر بهتر نیستند

افزودن عسل و یا شربت آگاو به رژیم غذایی فرق چندانی با استفاده از شکر ندارد. آنها هیچ ماده مغذی اضافه‌ای ندارند و از نظر کالری نیز در وضعیت بهتری به سر نمی‌برند. دفعه بعدی که خواستید از چیز شیرینی به جز شکر استفاده کنند، پیشنهاد ما به شما استفاده از میوه‌جات است.

 

هر چیزی که از میوه درست شود، سالم نیست

نان های ساخته شده از موز به اندازه خود این میوه سالم نیستند. اگر تا کنون یکی از آنها را تهیه کرده باشید، متوجه خواهید شد که مقدار اضافی شکر و کره‌ای که به آن اضافه شده است، طبیعت شیرین آن را از میان برده است.

نوشیدنی‌ها هم می‌توانند چاق کننده باشند

اگر در تلاش هستید تا وزن خود را کم کنید، حتما باید توجه داشته باشید که نوشیدنی‌های شیرین را از رژیم غذایی خود حذف کنید. یکی از اشتباهات رایج در میان مردم این است که نسبت به قند موجود در این مایعات بی‌توجه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
آخرین اخبار