نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس:
یزد - ایرنا - نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت برخی کالا و فشارهای ناشی از تورم بر اقشار مختلف جامعه گفت : دستگاه‌های متولی باید به‌شدت با این پدیده اقتصادی و اجتماعی برخورد کنند.
کد خبر: ۶۸۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱ 08 December 2018

 محمدرضا صباغیان در شورای اداری شهرستان بافق اظهار داشت: امروزه افراد سودجو با افزایش قیمت برخی خدمات و کالاها به‌ویژه کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان به مردم اجحاف می‌کنند.
وی افزود: نرخ اجناس با نشان و کیفیت یکسان در فروشگاه‌های نزدیک به هم تفاوت چشمگیری دارد.
نماینده مردم ابرکوه ، بافق ، بهاباد ، خاتم و مهریز در مجلس افزایش قیمت‌ها را ناشی از نبود نظارت کافی و عامل بازدارنده دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی باید درِ فروشگاه‌هایی را که بی‌رویه قیمت‌ها را افزایش می‌دهند پلمپ و گران‌فروشان را به مردم معرفی کنند.
رییس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به نزدیکی چهلمین سالروز پیروزی انقلاب عنوان کرد : انقلاب متعلق به طبقات پایین جامعه است که امروزه زیر بار گرانی کمر خم کرده‌اند.
وی همچنین به لایحه بودجه سال 98 اشاره کرد و افزود : در این لایحه اقشار آسیب‌پذیر و طبقه حقوق‌بگیر و بازنشسته در کانون توجه قرار دارند.
نماینده پهناورترین حوزه انتخابیه استان یزد در مجلس اضافه کرد : سال آینده حقوق کارگران و کارمندان و بازنشستگان به‌صورت پلکانی افزایش می‌یابد و برای افرادی که کمتر از سه میلیون تومان حقوق می‌گیرند حداقل 20 درصد افزایش حقوق پیش‌بینی‌شده است.
صباغیان تأکید کرد : مسئولان ذی‌ربط نگذارند فروشندگان به این بهانه قیمت کالا را بی‌ضابطه افزایش دهند.
همچنین امام‌جمعه بافق در نشست شورای اداری این شهرستان گرانی را یک معضل اجتماعی و اقتصادی عنوان کرد و یادآور شد: این پدیده دامن‌گیر جامعه به‌خصوص قشر ضعیف شده است.
حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی افزود: مسئولان متولی باید ضمن مبارزه با قاچاق، احتکار و گرانی کالاهای ضروری، با مردم نیز خوش‌رفتاری کنند.
وی یادآور شد : این مردم بودند که انقلاب را به پیروزی رساندند و در دوران دفاع مقدس جان‌برکف از کیان ایران اسلامی حراست و پاسداری کردند.
فرماندار بافق نیز به دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : در ایام دهه فجر امسال علاوه بر افتتاح بزرگراه یزد - بافق، این شهرستان از مسیرهای های مختلف به رفسنجان، خرانق، نوق و زرند کرمان متصل می‌شود.
محمد زاده رحمانی به‌قرار گرفتن بافق در مسیر پنج راه ریلی کشور اشاره کرد و افزود: با بهره‌برداری از مسیرهای یادشده، این شهرستان از بن‌بست خارج خواهد شد.
وی توجه به توسعه صنایع جوار ریلی، صنعت گردشگری، کارخانه فرآوری خرما و گسترش مزارع پرورش ماهی تیلاپیا را خواستار شد و افزود : توجه به این موارد وابستگی اقتصاد بافق را به شرکت سنگ آهن و سایر معادن کم خواهد کرد.
عمده ترین در آمد شهر بافق از محل پرداخت عوارض و حق آلایندگی معادن این شهرستان تامین می‌شود.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار