محمد جواد خشنود پیش از ظهر امروز در نشست خبری با تاکید بر اینکه در حال حاضر شیرخشک به اندازه کافی در استان فارس وجود دارد، اظهار داشت: از آنجایی که توزیع آن را مدیریت کرده‌ایم، تاکنون موردی بر کمبود شیرخشک و شیرهای خشک رژیمی گزارش نشده است.
کد خبر: ۶۸۸۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ 08 December 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم:محمد جواد خشنود پیش از ظهر امروز در نشست خبری با تاکید بر اینکه در حال حاضر شیرخشک به اندازه کافی در استان فارس وجود دارد، اظهار داشت: از آنجایی که توزیع آن را مدیریت کرده‌ایم، تاکنون موردی بر کمبود شیرخشک و شیرهای خشک رژیمی گزارش نشده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 5 هزار و 381 مورد بازرسی از داورخانه‌های تحت پوشش بخش خصوصی انجام شده است.

خشنود عنوان کرد: داروهای مصرفی، شیر خشک و شیرهای خشک رژیمی تامین شده و کمبودی بر داروهای داخلی وجود ندارد و از ابتدای امسال تاکنون 137 مورد بازرسی از شرکت‌های توزیع دارو انجام شده است.

وی با بیان اینکه طی بازرسی‌های انجام شده از داورخانه‌های فعال از ابتدای امسال تاکنون 324 مورد عدم حضور مسئول فنی، 164 مورد نسخه پیچی، 167 مورد عدم نظارت کافی، 9 مورد وجود داروی خارجی از فهرست رسمی کشور و 88 مورد گرانفروشی گزارش شده است.

خشنود تاکید کرد: داروخانه‌ها الزامی به داشتن انبار ندارند، اما بعضی از داروخانه‌ها ممکن است با داشتن فضای مناسب و کافی بخشی از واحد فروش داروی خود را به انبار اختصاص دهند که در این صورت ایراد قانونی ندارد اما اگر خارج از محیط داورخانه، یک داروساز حتی یک متر انبار نگهداری دارو داشته باشد، الزامی است که آن را در سامانه انبار دارویی ثبت کند.

وی گفت: در این مدت 323 مورد اخطار کتبی به مسئول داروخانه‌های متخلف داده شده و 6 مورد نیز به کمیسیون ماده 11 تعزیرات برای تعین تکلیف ارجاع داده شده است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارزش ریالی حجم داروها و مکمل‌های داوریی غیرمجاز کشف شده طی سال‌های 94 تا 95 را بالغ بر 5 میلیارد و 300 میلیون تومان، شش ماهه اول سال 96 را 3 میلیارد تومان و از شش ماهه سال گذشته تا 15 آذرماه امسال را بالغ بر 10 میلیارد تومان اعلام کرد.

خشنود همچنین به تفکیک درصد داروها و مکمل‌های معدوم شده طی روزهای اخیر در شیراز اشاره و در این باره نیز خاطرنشان کرد: 50 درصد از داروهای کشف شده مکمل‌های لاغری و چاقی، 2 درصد داروهای سقط جنین، 7 درصد داروهای هورمونی، 13 درصد داروهای افزایش قوای جنسی، یک درصد داروی روانگردان، 2 درصد مسکن‌ها و مابقی متفرقه بوده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار