نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس تأكید كرد كه باید این ظرفیت‌ها را فعال كنیم خصوصاً كه شیراز این زمینه را دارد كه سالانه پذیرای صدها هزار گردشگر مذهبی باشد و ادامه داد: موكب‌داران می‌توانند این حركت را آغاز كنند.
کد خبر: ۶۸۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ 09 December 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا: آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، ۱۸ آذرماه در نشست تجلیل از موكب‌داران این استان با بیان اینكه در ایام اربعین یكی از موكب‌ها از زائران غیرایرانی پذیرایی كرد، گفت: اگر بنا باشد كه این مسیر اربعین بیشتر باز شود، ممكن است از هندوستان، پاكستان و بنگلادش هزاران زائر داشته باشیم.
وی با اشاره به اینكه در سال جاری ۷۹ هزار نفر از استان فارس به زیارت اربعین رفتند، گفت: امسال تبلیغات سوء فراوان بود كه كسی به زیارت اربعین نمی‌رود آن هم با وجودی كه به خاطر تغییرات نرخ دلار و گران شدن همه اجناس، اما مشاهده كردیم دو برابر پیش‌بینی‌های انجام شده به زیارت اربعین مشرف شدند و این یك تودهنی محكم به دشمنان اسلام بود.
آیت‌الله دژكام از موكب‌داران اربعین درخواست كرد كه با عراقی‌ها دوست شوند تا آن‌ها هم برای زیارت سومین حرم اهل بیت(ع) به شیراز بیایند و ادامه داد: باید زمینه گردشگری مذهبی برای شیعیان عراقی و سایر گردشگران دنیا در سومین حرم اهل بیت(ع) فراهم شود.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس تأكید كرد كه باید این ظرفیت‌ها را فعال كنیم خصوصاً كه شیراز این زمینه را دارد كه سالانه پذیرای صدها هزار گردشگر مذهبی باشد و ادامه داد: موكب‌داران می‌توانند این حركت را آغاز كنند.

ارتباطات جهان اسلام را قوی كنیم
وی ادامه داد: این كار شدنی است و مسیر را باید طوری راه بیندازیم كه به مرور ارتباطات جهان اسلام قوی شود و به بركت امام حسین(ع) این رفت و آمدها و صمیمت‌ها افزایش یابد و اگر این ارتباطات قوی شد دشمن نمی‌تواند بیاید و با یك مسئله سیاسی و جنگی چیزی ما را از همدیگر جدا كند چون خودمان ارتباط با یكدیگر را یاد گرفتیم.
آیت‌الله دژكام یادآور شد: در گردشگری‌های غیرمذهبی تحمل گردشگر بسیار كم است توقعش هم بسیار زیاد اما وقتی گردشگری مذهبی شد هم تحمل بالا می‌رود هم توقعش كمتر می‌شود و باید بر روی این‌ها به عنوان نكته‌های قوت گردشگری مذهبی كار كنیم.

موكب‌داران برای ترویج گردشگری مذهبی شیراز ورود كنند
وی با تأكید بر اینكه برای گردشگری مذهبی باید همت عالی داشته باشیم این فرصت بسیار مناسبی است كه باید قدر آن را بدانیم، گفت: همه موكب‌داران می‌توانند در این زمینه ورود كنند و برای این كار از هم‌اكنون طوری برنامه بریزند كه برای سال دیگر به زائران دیگر بگویند سومین حرم اهل بیت(ع) هستیم و به اینجا بیاید.
نماینده ولی فقیه در فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه این جلسه یادآور یك حركت عظیم دینی به محوریت محبت امام حسین(ع) است، از همه دست‌اندركاران موكب‌های اربعین قدردانی كرد.
وی افزود: گرچه تشكر ما صرفاً به معنی ابراز این است كه ما مدیون این همه محبت و اخلاص و صفای خادمان حسینی هستیم ولی خداوند از این زحمات قدردانی خواهد كرد.

حركت اربعین، كار برای خداست
آیت‌الله دژكام با تأكید بر اینكه حركت اربعین، كار برای خداست و تك تك كسانی كه برای آن تلاش می‌كنند، مسلماً مأجور هستند و خداوند زحمات آن‌ها را ثبت می‌كند، گفت: این جلساتی كه گرفته می‌شود برای این است كه وقتی یك حركت عظیمی رخ می‌دهد عده‌ای سامان دهنده هستند كه این خود توفیقی است و اگر كسی هم مسئول حركتی می‌شود، در حقیقت خادم مردم است.
امام جمعه شیراز اظهار كرد: كسی كه خودش زائر است باید بیشتر به فكر خودش باشد اما وقتی كسی موكب دارد، باید به فكر چندین هزار نفر باشد لذا طبیعتاً باید از این افراد تقدیر شود.
وی خطاب به موكب‌داران اربعین گفت: شما كه موكب می‌گردانید طبیعتا تنها نیستید و عده‌ای خالصانه و بی ادعا همراه شما كار كرده‌اند تا موكبی برپا شود كه باید از زحمات آنان نیز قدردانی شود.

زیارت اربعین برای همه عمومی شود
آیت‌الله دژكام با تأكید بر اینكه حركت اربعین باید مستمر باشد و زیارت اربعین نیز برای همه عمومی شود، گفت: یكی از كسان كه برای حركت اربعین بسیار خدمت كرده است، سردار قاسم سلیمانی است كه اگر ایشان مسیر را باز نكرده بود، ما باید در كربلا با داعش می‌جنگیدیم.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینكه سردار سلیمانی، حكومت داعش را سرنگون كرد، گفت:‌ البته تفكر داعشی هنوز وجود دارد چنانچه از قرن‌ها پیش بوده و بعدها هم مكمن است باشد ولی اكنون دیگر داعش یك حكومت نیست و به همین دلیل مقام معظم رهبری به سردار سلمانی یك درجه دادند و ایشان هم گفتند این درجه همه كسانی است كه در این راستا زحمت كشیده‌اند.
وی موكب‌داران را مفتخر به درجه خادمی دانست كه مسلماً مورد توجه امام زمان(عج) هستند و ادامه داد: باید تلاش كنیم تا چنین حركت‌هایی محفوظ بماند.

برچسب ها: گردشگری ، مذهبی ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار