جانشین ستاد اربعین استان فارس از رشد ۸۰ درصدی زائران اربعین این استان در سال جاری خبر داد و گفت: ۷۹ هزار نفر از فارس به زیارت اربعین مشرف شدند.
کد خبر: ۶۸۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱ 09 December 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا:محمدابراهیم فروزانی، معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس امروز، ۱۸ آذرماه در نشست تجلیل از موكب‌داران این استان با بیان اینكه‌ در ایام اربعین ۷۹ هزار نفر از استان فارس به زیارت اربعین مشرف شدند،‌ گفت: امسال شاهد رشد ۸۰ درصدی زائران اربعین در استان فارس بودیم.
وی برپایی حركت عظیم اربعین و موكب‌داری را یك حركت مردمی و اعتقادی توصیف كرد و افزود: همین دو ویژگی موجب شد تا سطح كیفی كار بالا رود.
فروزانی ضمن قدردانی از خدمات سپاه،‌ اوقاف، شهرداری، حرم شاهچراغ(ع) و سایر نهادها و دستگاه‌هایی كه در خدمت به زائران اربعین نقش مهمی ایفا كردند، گفت:‌ ۱۱ كمیته تخصصی ذیل ستاد اربعین استان فارس فعالیت می‌كرد.
جانشین ستاد اربعین استان فارس ادامه داد: كار حمل و نقل چه در داخل چه در خارج از كشور كار سنگینی بود اما به حمد الهی این مهم به خوبی به سرانجام رسید.
وی با بیان اینكه با حمایتی كه در استان فارس وجود داشت، تمام كارها در ایام اربعین به خوبی انجام شد، گفت:‌ شهرداری كار بزرگی در ایام اربعین در موكب احمدبن موسی(ع) در مرز شلمچه انجام داد و بهترین خدمات در آنجا ارائه داد.
فروزانی اظهار كرد: سال گذشته كنسولگری موقت عراق در شیراز مستقر بود كه كار صدور ویزای اربعین برای زائران استان‌های فارس، بوشهر و كهگیلویه و بویراحمد را انجام می‌داد اما امسال یك كنسولگری دیگر در بوشهر انجام شد و در استان فارس نیز ۷۹ هزار ویزا برای زائران اربعین صادر شد.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس یادآور شد كه حجم كار برای خدمات‌دهی به زائران اربعین بسیار بالا بود به طوری كه خادمان به‌صورت شبانه‌روزی خدمت می‌كردند.
وی با بیان اینكه امسال بحمد الهی هیچكس در استان فارس از زیارت اربعین محروم نشد و هر كسی كه اقدام می‌كرد، حتماً موفق به زیارت می‌شد، گفت:‌ این كار اگر اعتقادی نباشد، قطعاً نمی‌تواند به این شكوه و عظمت برگزار شود و این اتفاق هم توسط مردم به سرانجام رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار