پرونده الکترونیک سلامت برای بیماران به منظور یکپارچه سازی، اشتراک گذاری اطلاعات بیماران ارجاعی تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۶۸۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 09 December 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: نخستین نشست معاونان درمان و مدیران فناوری اطلاعات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های کلان منطقه پنج کشور، با موضوع یکپارچه سازی HIS ها، اشتراک گذاری اطلاعات بیماران ارجاعی و راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت، به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

عبدالخالق کشاورزی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ماهانه حدود ۲۵۰ بیمار از استان‌های هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی لار، گراش، فسا و جهرم به شهر شیراز ارجاع داده می‌شوند.

وی با اشاره به هزینه بالای انجام آزمایش‌ها و خدمات پاراکلینیک در بیمارستان مبداء، افزود: زمانی که بیماران به بیمارستان مقصد منتقل می‌شوند، به دلیل در دسترس نبودن مستندات این خدمات برای پزشک، بیمار مجبور به تکرار انجام خدمات در بیمارستان مقصد است، بنابراین با ایجاد بانک اطلاعاتی، پرونده بیماران ارجاعی به کمک سیستم HIS منتقل و در بیمارستان مقصد در اختیار پزشک معالج قرار می‌گیرد که این امر باعث تسریع در دسترسی به خدمات ارائه شده به بیمار و جلوگیری از هدر رفت منابع سلامت کشور می‌شود.

کشاورزی، این اقدام را گام بسیار مهمی به سوی هدف بزرگتر تشکیل پرونده الکترونیک سلامت دانست و اظهار امیدواری کرد که با طراحی و ایجاد زیرساخت یکسان از سوی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با در اختیار قرار دادن این مهم به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور، بتوان گام مهمی در مسیر ارائه هرچه بهتر خدمات سلامت به مردم استان فارس و استان‌های همجوار برداشت.

وی، از راه اندازی این خدمت جدید تا پایان آذر ماه امسال در دانشگاه‌های علوم پزشکی فسا، لارستان و گراش و تا پایان سال برای تمامی دانشگاه‌های کلان منطقه پنج کشور خبر داد.

سیدهدایت الله فقیه مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اعلام این موضوع که مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه در حال آماده سازی زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری لازم برای اجرای این طرح در تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های کلان منطقه پنج کشور است، تصریح کرد: تا با حمایت‌های ویژه وزارت بهداشت و درمان، این طرح طبق زمانبندی اعلام شده به نتیجه رسیده و مردم جنوب کشور از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار