کد خبر: ۶۸۹۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ 10 December 2018

تهیه طرح ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل جلوگیری ایران از اجرای نقشه خاورمیانه جدید در منطقه است. 

رهبران طوایف مختلف عراق و شیعیان، اهل تسنن و کردها در عراق بارها اعلام کرده اند زمانی که مردم این کشور به دست گروه های تکفیری – تروریستی نابود می شدند تنها کشوری که به ندای  کمک خواهی آنها پاسخ داد، جمهوری اسلامی ایران بود.

این مهم در حالیست که در آن زمان بیش از 30 درصد خاک عراق در دست داعشی هایی بود که توسط آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی مورد حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی قرار داشت از این رو باید در شرایط کنونی ایالات متحده از قدرت ایران عصبانی باشد.

همچنین باید اذعان کرد که ایالات متحده درصدد تجزیه سوریه و عراق به کشورهای مختلف بود و تنها ایران اسلامی در مقابل آنها ایستاد و اجازه اجرای نقشه خاورمیانه جدید را نداد.

باید یادآور شد این طرح توسط آدام کیزینجر، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده که وی در اظهاراتی عنوان کرده بود از زمان سقوط صدام، جمهوری اسلامی ایران با از میان بردن تلاش‌های ایالات متحده برای ایجاد ثبات در عراق و منطقه در حال تلاش برای دستیابی و تأثیر در عراق است و به وضوح مشخص است که ایران به دنبال گسترش نفوذ خود در عراق است.


بنابراین می توان گفت که آمریکایی ها بیش از اینکه درصدد ایجاد ثبات در منطقه باشند، ناراحت اجرایی نشدن دسیسه هایشان در عراق هستند و ایران را عامل این امر می دانند از این رو دست به تهیه طرحی برای تحریم کشورمان زده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار