دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم با اشاره به فعالیت 11 مرکز ترک اعتیاد در این استان گفت: این مراکز شامل 9 مرکز اختیاری و 2 مرکز اجباری است.
کد خبر: ۶۸۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۱ 11 December 2018

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل شریفی در پایان نهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قم تعداد افراد در حال نگهداری در این مراکز را 200 مرد و 25 زن عنوان کرد و افزود: دوره نگهداری در مراکز اختیاری از 21 روز تا یک ماه است، اما در کمپ های اجباری طبق دستور مقام قضایی تا 6 ماه ادامه پیدا می کند.

وی در ادامه با اشاره به این که از ابتدای سال جاری تاکنون چهار تن انواع مواد مخدر در قم کشف شده است، گفت: 152 باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز شناسایی و منهدم شده است.

وی با اذعان به اینکه 95 درصد کشفیات استان مواد سنتی است، گفت: دستگیری خرده فروشان برای احساس امنیت بیشتر جامعه جزو شاخص ترین اقدام های مقابله ای دستگاه های امنیتی، انتظامی و قضایی به شمار می آید، از این رو در یک ماه گذشته در قالب 32 طرح ویژه تخصصی و انتظامی مناطق آلوده استان در بخش های پنج گانه پاکسازی و 150 کیلوگرم مواد مخدر کشف و 872 معتاد و 90 خرده فروش نیز دستگیر شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم اضافه کرد: حوزه مبارزه با مواد مخدر استان به کمک سایر دستگاه های فرهنگی و با هدف پیشگیری از آسیب ها و افزایش نشاط اجتماعی برنامه های متنوعی را پیش بینی و اجرا کرده که برنامه سروستان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، یکی از آنها محسوب می شود.

شریفی با بیان اینکه برنامه یاد شده با مشارکت قشرهای مختلف مردم پنجشنبه هر هفته در یکی از مناطق شهر قم اجرا و از سیمای استانی پخش می شود، افزود: در این برنامه موضوع های مختلفی ارائه می شود.

وی گفت: تاکنون 18 برنامه سروستان برگزار شده و انجام 15 برنامه دیگر نیز تا پایان سال در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان برنامه مذکور علاوه بر شهر قم در بخش های پنچ گانه استان نیز به اجرا درخواهد آمد.

شریفی بیان داشت: تعداد برنامه های مورد نظر برای بخش ها 15 مورد است و نخستین اجرای آن نیز جمعه سی ام آذر ماه همزمان با شب یلدا در بخش مرکزی انجام می شود.

استان قم دارای یک شهرستان قم و پنج بخش مرکزی، سلفچگان، خلجستان، کهک و جعفریه است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم نیز در این جلسه اذعان کرد: تاکنون سه برنامه سروستان در کوه خضر نبی(ع)، یک برنامه در بوستان هاشمی، سه برنامه در سازمان ملی جوانان، 9 برنامه در بوستان اطلس، یک برنامه در بوستان نرگس، 2 برنامه در ورزشگاه شهید شیرازی و دو برنامه نیز در ورزشگاه جواد الائمه(ع) برگزار شده است.

ابوالقاسم مقیمی با تاکید بر ناتوانی این سازمان در تامین هزینه های طرح فرهنگی اجتماعی یاد شده، مساعدت سایر دستگاه ها را در این زمینه خواستار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار