وزیر راه و شهرسازی امروز به شیراز سفر کرد.وی از طرح بازآفرینی اطراف حرم شاهچراغ و ترمینال خارجی در حال ساخت فرودگاه شیراز بازدید کرد و از اهتمام دولت برای بهره برداری از پروژه آزادراه شیراز-اصفهان گفت.اسلامی همچنین با نماینده ولی فقیه در فارس و تولیت حرم مطهر شاهچراغ دیدار کرد.
کد خبر: ۶۸۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴ 11 December 2018

به گزارش تابناک فارس:وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ که در چند سال گئشته حواشی زیادی را به وجود آورده است و موجب ویرانی قسمتی از بافت ارزشمند تاریخی شیراز شده است گفت:رویکرد ما در مورد بافت اطراف حرم بهسازی و نوسازی است.

یعنی بافت های ارزشمند و تاریخی را بهسازی کنیم و بافت های فاقد ارزش را از نو بسازیم.

حال باید دید که آیا این رویکرد جناب وزیر به درستی اجرا خواهد شد و دیگر شاهد تخریب بافت تاریخی و ارزشمند شیراز نخواهیم بود؟

به دنبال بهره برداری هرچه سریعتر از آزادراه شیراز-اصفهان هستیم

اسلامی در کورد پروژه آزادراه شیراز-اصفهان گفت:این طرح با توجه به حجم سنگین عملیات، یکی از کیفی ترین و پُر ظرفیت ترین پروژه های کشور است و تا کنون پیشرفت خوبی داشته است.

وی ادامه داد: تمام کوشش ما این است که با به کارگیری تمام امکانات و ظرفیت ها، روند اجرا و بهره برداری از این طرح بزرگ را شتاب بخشیم.

بازآفرینی اطراف آرامگاه سعدی و حافط سرعت بیشتری بگیرد

سرپرست استانداری فارس هم از وزیر خواست اجرای طرح بازآفرینی محدوده آرامگاه های حافظ و سعدی که توسط شرکت مادر تخصصی بازآفرینی شهری در حال انجام است، سرعت و شتاب بیشتری به خود گیرد.

رحمانی درباره اجرای مسکن اجتماعی در استان فارس گفت: از مجموع 100 هزار واحد در نظر گرفته شده برای کشور، سه هزار و 400 واحد سهم استان فارس است که عملیات اجرایی در 2 شهر لار و مرودشت آغاز شده و در شهرهای کازرون، فیروزآباد و سپیدان هم مقدمات کار فراهم شده است.

اعتبار ساخت آزادراه شیراز_بوشهر را سریعتر بدهید

وی افزود: انتظار داریم که اعتبار مورد نیاز اجرای آزاد راه شیراز – بوشهر که مهمترین پروژه اقتصاد مقاومتی استان است نیز تامین شود. 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار