میزان تسهیلات بانک‌های استان فارس در پایان شهریورماه 97 بیش از 35 هزار و 800 میلیارد تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 14.1 درصد افزایش داشته است. نسبت مصارف به منابع بانک‌های این استان با کسر سپرده قانونی 52.3 درصد است.
کد خبر: ۶۸۹۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 12 December 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: براساس گزارش وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری که بانک مرکزی منتشر کرده است مانده کل سپرده‌های بانکی کشور در پایان شهریورماه امسال بیش 1805 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 27.2 درصد افزایش داشته است.

بیشترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده 1004 هزار میلیارد تومان و کمترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با 4 هزار و 900 میلیارد تومان بوده است. یکی از دلایل بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و موسسات تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران است و عمده فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری استان تهران انجام می‌شود.

مانده کل تسهیلات بانکی کشور بالغ بر 1363 هزار میلیارد تومان است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 27.8 درصد افزایش یافته است. بیشترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.

 

نسبت مصارف به منابع بانک‌های کشور بعد از کسر سپرده قانونی 84.3 درصد است که نسبت به پایان شهریورماه سال گذشته 0.3 درصد افزایش داشته است. کهگیلویه و بویر احمد با نسبت مصارف به منابع 105.9 درصد بیشترین نسبت مصارف به منابع بانک‌ها را به خود اختصاص داده‌ است.

فارس قعرنشین نسبت مصارف به منابع بانک‌ها

در آماری که بانک مرکزی ارائه کرده استان فارس با بیش از 77 هزار میلیارد تومان سپرده رتبه چهارم جذب سپرده‌های بانکی را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است و به همراه استان تهران، اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان پنج استان اول در جذب سپرده هستند. استان کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و خراسان شمالی کمترین میزان جذب سپرده را به خود اختصاص داده‌اند.

میزان سپرده‌های بانکی استان فارس در شهریورماه 97 نسبت به دوره مشابه سال گذشته 28.2 درصد افزایش یافته است.

میزان تسهیلات بانک‌های استان فارس در پایان شهریورماه 97 بیش از 35 هزار و 800 میلیارد تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 14.1 درصد افزایش داشته است. نسبت مصارف به منابع بانک‌های این استان با کسر سپرده قانونی 52.3 درصد است.

 

استان فارس هر چند در جذب سپرده‌های بانکی جز استان‌های اول محسوب می‌شود اما در نسبت مصارف به منابع بانک‌ها جز 3 استان آخر است و رتبه 29 را در بین 31 استان کشور دارد و با توجه به میزان سپرده و تسهیلات بانک‌های فارس مشخص می‌شود که بیش از 32 هزار میلیارد تومان از سپرده‌های مردم نزد بانک باقی مانده است سپرده‌های که میتوانست در قالب تسهیلات به مردم پرداخت شود.

 

استان‌های کهگیلویه و بویراحمد (105.8 درصد)، خراسان شمالی (101.2 درصد) و ایلام (99.1 درصد) بیشترین نسبت مصارف به منابع بانک‌ها و استان‌های فارس (52.3 درصد)، البرز (51.3 درصد) و خوزستان (51 درصد) کمترین نسبت مصارف به منابع بانک‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

برچسب ها: بانک ، تسهیلات ، مصارف ، منابع ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار