مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز در دیدار با مدیرکل زندان‌های استان البرز توجه به کتاب و کتابخوانی را توجه به سعادتمندی جامعه دانست.
کد خبر: ۶۸۹۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ 12 December 2018

احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه کتاب به عنوان یک رسانه، اندیشه و تجربه بزرگان عرصه‌های مختلف را به مخاطبان منتقل می‌کند، تصریح کرد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش مهمی در هدایت جامعه به سمت زندگی سعادتمندانه دارد.

وی زمینه‌سازی جهت بصیرت افزایی و ارتقاء دانش، آگاهی و اطلاعات زندانیان در زمینه‌های مختلف را از اهداف همکاری دو جانبه با اداره‌کل زندان‌ها عنوان کرد و افزود: امیدواریم با برگزاری برنامه‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در بین مددجویان زندان‌ها، شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

احمدعلی هراتی، با تأکید بر اهمیت موضوع کتابخوانی در تعالی یک جامعه، گسترش همکاری‌ها در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و استفاده از ظرفیت‌های دو دستگاه در این زمینه را خواستار شد.

وی برگزاری مستمر جلسات هم‌اندیشی بین کارشناسان دو اداره‌کل جهت بررسی راهکارها در راستای تحقق بخشیدن به ارتقاء سرانه کتابخوانی در زندان‌ها را خواستار شد.

در ادامه سید عبدالله مرتضوی، مدیرکل زندان‌های البرز با اشاره به اینکه اغلب زندانیان به دلیلناآگاهی و نداشتن مهارت و توانمندی لازم در گرفتن تصمیم‌های درست در مسیر زندگی گرفتار زندان شده‌اند، خاطرنشان کرد: کتاب و کتابخوانی یکی از بهترین ابزارها جهت افزایش مهارت‌های لازم در راستای رسیدن به زندگی شاد و موفق است.

وی با اشاره به اینکهانسان دارای ابعاد بسیار وسیعی است که باید به همه آنها توجه داشت، افزود: نیازسنجی و پاسخ به سلایق مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی، عاملی مهم در ایجاد اشتیاق به کتابخوانی است.

برچسب ها: کتابخوانی ، زندانیان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار