مدیرکل زندان های استان فارس گفت: هم اینک 139 نفر به خاطر ناتوانی در پرداخت مهریه در زندان های این استان به سر می برند که برای آزادی آنها 55 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۶۹۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ 12 December 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:سید حشمت الله حیات الغیب افزود: از ابتدای سال 97 تا پایان مهرماه امسال و قبل از اجرای بخشنامه ریاست قوه قضائیه مبنی بر تأدیه مهریه، آمار زندانیان مهریه این استان 576 نفر بود که با پیگیری های لازم از طریق مرجع قضایی و مجموعه زندان این آمار به 139 نفر تقلیل یافته است.
مدیرکل زندان های فارس ادامه داد: به صورت میانگین مبلغی بیش از 55 میلیارد و 600میلیون ریال برای آزادی 139 زندانی مهریه در فارس نیاز است.
وی اضافه کرد: این مبلغ برای افرادی که اعسار(تنگدستی) آنان پذیرفته شده و پیش قسط اعسار بدهکار هستند و یا با مبلغ کمتر از 50 میلیون به توافق رسیده اند است.
مدیرکل زندان های استان فارس گفت: تعداد زندانیان صرفاً مهریه این استان پس از نوسانات اقتصادی اخیر افزایش چشمگیری داشته به گونه ای که در تیرماه سال جاری تعداد این افراد 376نفر، مرداد ماه 574 نفر ، شهریور و مهرماه نیز 514 نفر بوده که این روند سعودی با ابلاغ بخشنامه رئیس قوه قضاییه در پایان آبان ماه به 159نفر و هم اکنون نیز به 139 نفر زندانی مهریه در فارس کاهش پیدا کرده است.
وی اظهار داشت: برای کاهش جمعیت کیفری زندان ها و با ابلاغ بخشنامه ریاست قوه قضاییه درخصوص پذیرش اعسار زندانیان مهریه، تعداد قابل توجهی از زندانیان تاکنون از زندان ها آزاد شده و پرونده سایر زندانیان نیز در حال پیگیری است.
حیات الغیب اعلام کرد: تعداد 168نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و محکومیت مالی فارس نیز با مجموع بدهی معادل 20میلیارد و 800 میلیون ریال با کمک های مردمی ویژه آزادی زندانیان به برنامه ماه عسل ماه رمضان 97 آزاد شدند.
بخشنامه رییس قوه قضاییه برای جلوگیری از زندانی شدن محکومین مهریه در مهرماه 97 ابلاغ شد.
در این بخشنامه آمده است: نظر به برخی گزارش‌های واصله تعدادی از محکومین تأدیه مهریه بر اساس تعداد سکه طلای تعیین شده به علت افزایش غیر متعارف قیمت آن توان پرداخت را نداشته و به همین جهت در اجرای قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی به زندان معرفی می‌شوند.
در ادامه این بخشنامه آمده است: بدین وسیله مقرر می‌دارد؛ ترتیبی اتخاذ شود تا دادگاه‌ها به صورت خارج از نوبت و بدون تعیین وقت رسیدگی نسبت به درخواست تعدیل که از سوی زوج تقدیم می‌شود، رسیدگی و مهلت‌های تأدیه سکه را متناسب با وضعیت مالی محکومٌ ‌‌علیه افزایش دهند تا بدین ترتیب از زندانی شدن آنان جلوگیری به عمل آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار