مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به دارا بودن نی‌ریز به منابع غنی معدنی سنگ تزیینی، نما و فعال بودن شهرک صنعتی سنگ نی‌ریز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرک‌های تخصصی سنگ کشور و خاورمیانه، ادامه داد: استقرار و فعالیت 148 واحد مرتبط با سنگ‌بری و فرآوری سنگ و با اشتغال‌زایی یک هزار و 650 نفر در این شهرک صنعتی بیانگر اهمیت ویژه این شهرک صنعتی درزمینه‌ی صنایع جانبی مرتبط با سنگ است.
کد خبر: ۶۹۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳ 12 December 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: احد فتوحی امروز پس از بازدید از تعدادی واحد سنگ‌بری و فرآوری سنگ در شهرک صنعتی سنگ نی‌ریز در نشست هیئت‌مدیره شرکت خدماتی این شهرک صنعتی، گفت: مراحل امکان‌سنجی این خوشه توسط مشاور در حال اجرا است و پس از پایان مراحل مطالعاتی، در ماه‌های آینده مراحل راه‌اندازی و فعالیت این خوشه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به دارا بودن نی‌ریز به منابع غنی معدنی سنگ تزیینی، نما و فعال بودن شهرک صنعتی سنگ نی‌ریز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرک‌های تخصصی سنگ کشور و خاورمیانه، ادامه داد: استقرار و فعالیت 148 واحد مرتبط با سنگ‌بری و فرآوری سنگ و با اشتغال‌زایی یک هزار و 650 نفر در این شهرک صنعتی بیانگر اهمیت ویژه این شهرک صنعتی درزمینه‌ی صنایع جانبی مرتبط با سنگ است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: در شهرک صنعتی سنگ نی‌ریز زیرساخت‌ها و امکانات زیربنایی موردنیاز صنعتگران وجود دارد و با اجرای برنامه توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها این شهرک صنعتی در وضعیت مناسب زیرساختی قرار خواهد گرفت و تاکنون 169 قرارداد با متقاضیان و سرمایه‌گذاران منعقدشده است.

فتوحی هدف از راه‌اندازی خوشه سنگ را حمایت از فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های صادرات، برند سازی، تقویت تولید داخلی و ارتقای کیفیت محصولات اعلام کرد و افزود: واحدهای عضو خوشه‌های صنعتی از محل ارتباطات و همکاری‌های مشترک سود کسب می‌کنند و این همکاری، دانش فنی و بهره‌وری آن‌ها را افزایش داده و هزینه‌های تولیدشان را نیز کاهش می‌دهد.

وی مطرح کرد: تقویت خوشه‌های صنعتی تقویت‌کننده و محرک صنایع کوچک و متوسط در عرصه تولید و بازار خواهد بود و اثرات اقتصادی مطلوبی را در سطح جامعه به همراه خواهد داشت.

این مقام مسؤول در ادامه بر رفع مشکلات واحدهای فراوری سنگ و فعال کردن واحدهای راکد تأکید کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار