معاون فنی صدا و سیمای مرکز ایلام گفت: 90 درصد مناطق روستایی و دور افتاده استان ایلام هم اکنون دارای ایستگاه دیجیتال هستند که این ایستگاه ها قابلیت دریافت 38 شبکه رادیو و تلوزیون ملی و استانی را دارند.
کد خبر: ۶۹۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 13 December 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛شهریار خسروی  افزود: طی ماه های قبل از نوسانات بازار ارز و دلار هزینه ایجاد زیرساخت، نصب و تجهیز یک ایستگاه دیجیتال حدود یک میلیارد ریال بود اما بعد از بروز نوسانات پولی در کشور هزینه هر ایستگاه دیجیتال سه تا چهار برابر اعتبارات قبلی شده است.

خسروی با بیان اینکه اعتبارات تخصیصی برای راه اندازی هر ایستگاه از منابع ملی و استانی تامین می شود، یادآور شد: 70 درصد هزینه از اعتبارات سازمان صدا و سیما و 30 درصد نیز از محل اعتبارات استانی است و انتظار می رود فرمانداران هر شهرستان اعتبار ویژه ای را برای نصب ایستگاه های دیجیتال در نظر بگیرند.

وی تاکید کرد: در برخی مناطق که عمق محرومیت ها از لحاظ زیرساختی بیشتر است انتظار همکاری و مساعدت بیشتر مسئولان استان ایلام و فرمانداران وجود دارد تا مناطق روستایی نقاط مختلف استان از نعمت ایستگاه دیجیتال بهره مند شوند.

وی گفت: بیشترین محرومیت و مشکل زیرساختی استان ایلام در شهرستان چرداول و بخش هلیلان است که نیازمند توجه خاص و ویژه مسئولان به این منطقه است و هم اکنون 30 روستا از بخش هلیلان فاقد ایستگاه دیجیتال هستند که بیشترین روستای استان از لحاظ عدم پوشش دیجیال را نیز تشکیل داده اند.

وی افزود: در برخی روستاهای محروم از بستر مناسب عدم وجود زیرساخت هایی چون نبود برق رسانی، نبود ساختمان برای استقرار ایستگاه، نبود برق قوی و مطمئن، مقاوم سازی ساختمان در صورت وجود بنا موجب تحمیل هزینه هایی افزون بر هزینه های نصب دکل و دیش استاندارد و تجهیزات فنی دیگر مورد نیاز ایستگاه می شود.

وی با بیان اینکه روند نصب ایستگاه های دیجیتال در نقاط روستایی و محروم استان ایلام همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: دیروز ایستگاه میدر سفلی از توابع بخش هلیلان به ایستگاه دیجیتال مجهز شد و 100 نفر ساکن این روستا از خدمات رسانه ای این ایستگاه بهره مند شده اند.

وی از مسئولان استان ایلام و شهرستان چرداول خواست بسترهای مناسب زیرساختی برای روستاهای بخش هلیلان را برای نصب ایستگاه های دیجیتال در این مناطق فراهم کنند و ردیف بودجه ویژه برای عملیات های زیرساختی این روستاها تخصیص دهند./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار