رئیس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: 2 شکارچی که اقدام به شکار وحوش و پرندگان می کردند روز شنبه توسط محیط بانان این شهرستان دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۹۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 16 December 2018

حمید فخرانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: سه نفر شکارچی غیر مجاز که در ارتفاعات بین روستای بلغان و روستای هشت مرخ اقدام به شکار یک راس گراز و دو قطعه کبک نموده بودند پس از مشاهده خودوری محیط زیست با یک دستگاه پاترول اقدام فرار و پرتاب کردن قطعات لاشه گراز از داخل خودرو کردند.
وی گفت: این افراد پس از تعقیب و گریز در ارتفاعات روستای بلقان علیا از خودور پیاده شده و اقدام به فرار کردند که پس از شناسایی مالک خودرو 2 نفر از آنها دستگیر به پاسگاه انتظامی روستای گلیان منتقل شدند.
فخرانی افزود: از شکارچیان چهار دست و پای گراز، 2 قطعه کبک، یک اسلحه تک لول جوازدار، چهار عدد فشنگ ساچمه زنی و سایر ادوات شکار و صید کشف شد و متخلفان پس از تنظم صورت جلسات مربوطه برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
شهرستان شیروان با 3789 کیلومترمربع که از شمال به کشور ترکمنستان، از جنوب به شهرستان اسفراین، از شرق به شهرستان فاروج و از غرب به بجنورد محدود می‌شود، دارای منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی هم مرز با کشور ترکمنستان است.
این منطقه از متنوع ترین زیستگاه های گونه های وحشی ایران و یکی از مهم ترین ذخیره گاه زیستی و جانوری کشور محسوب می شود.
منطقه گلیل و سرانی در شمال شهرستان شیروان واقع شده و حیات وحش شاخصی چون قوچ اوریال ،پلنگ ایرانی، کل و پرندگانی مانند هما، کرکس، عقاب طلایی، کبک دری و ... در آن زیست می کنند.
این شهرستان دارای مناطق بکر طبیعی نظیر زوارم و گلیان، شیرکوه، منطقه حفاظت شده گلول و سرانی، ییلاقات گیل‌نامانلو، بوانلو و نیز چپانلو است که محل سکونت انواع پرندگان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار