مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری فارس گفت:جا دارد که فارس در زمینه گردشگری روستایی بیشتر خودش را نشان دهد و حضور در نمایشگاه به صورت محدود نمی تواند نتیجه مطلوب را در زمینه گردشگری روستایی استان ایجاد کند در حالی که در استان بیش از ۵۰ روستا داریم که در زمینه های مختلف توان گردشگری روستایی دارند.
کد خبر: ۶۹۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ 16 December 2018

تابناک فارس به نقل از مهر:کمال پاک فطرت در حاشیه بازدید از نمایشگاه گردشگری پارس با انتقاد از عدم توجه روستاهای استان به ظرفیت این نمایشگاه گفت: انجمن گردشگری روستایی فارس راه اندازی شده و انتخابات آن هم با حضور بخشی از شوراها و دهیاری های استان برگزار گردید.

وی هدف از راه اندازی این انجمن را معرفی گردشگری روستایی و روستاهای توانمند استان در این عرصه دانست و گفت: در این انجمن بنا شد تا اعضا بخشی از بودجه خود را در زمینه تبلیغات گردشگری روستایی هزینه کنند، همچنین مدرسانی در این انجمن به اعضا آموزش های لازم را در زمینه شناسایی و معرفی ظرفیت های گردشگری در روستاها ارائه خواهند داد.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری فارس با بیان این که تاکنون اقدامی از سوی متولیان برای آموزش مسئولان روستایی در زمینه گردشگری انجام نگرفته است، گفت: متاسفانه به دلیل عدم آشنایی دهیاران و شوراهای روستایی با ظرفیت گردشگری در روستاها ، عملکرد بخشی از آنان به گونه ای بوده که اصالت روستاها از بین رفته در حالی که دهیاران می بایست به جای ایجاد آسفالت، در حفظ اصالت روستاها کوشا باشند تا منطقه به لحاظ گردشگری بکر بماند.

پاک فطرت همچنین ضمن انتقاد از عدم توجه روستاهای استان به ظرفیت نمایشگاه گردشگری پارس گفت: در زمینه گردشگری روستایی حضور خوبی نداشتیم در حالی که فارس ظرفیت خوبی در این زمینه دارد و روستاهای ما از ظرفیت این نمایشگاه استفاده مطلوب نکردند و از این فرصت غفلت کردند.

وی افزود: جا دارد که فارس در زمینه گردشگری روستایی بیشتر خودش را نشان دهد و حضور در نمایشگاه به صورت محدود نمی تواند نتیجه مطلوب را در زمینه گردشگری روستایی استان ایجاد کند در حالی که در استان بیش از ۵۰ روستا داریم که در زمینه های مختلف توان گردشگری روستایی دارند.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری فارس عدم برنامه ریزی مناسب برای منتفع شدن ساکنان اطراف مراکز تاریخی استان را یکی از مشکلات موجود در جهت توسعه گردشگری روستایی عنوان کرد و گفت: متاسفانه اقدامی برای سودرسانی جاذبه های تاریخی و طبیعی به ساکنان روستاهای اطراف این جاذبه ها انجام نگرفته که در نهایت این امر موجب عدم همکاری روستاییان و در برخی مواقع مانع تراشی از سوی آنان می شود.

وی همچنین تغییر نگاه حمایتی به جاذبه های طبیعی را یکی از مهمترین اقدامات در جهت توسعه گردشگری روستایی دانست و گفت: بسیاری از آثار باستانی روستاهای ما به دلیل بی توجهی در حال نابودی است و متولیان باید ورود بیشتری کنند مثلا از روستای تنگ چوگان که ظرفیتی جهانی دارد آن غافل ماندیم حتی راه دسترسی و مسیر رفت و آمد مردم در این منطقه بسیار مشکل است و محوری مانند محور جهانی ساسانی را هم هنوز نتوانستیم به مردم خود استان معرفی کنیم.

پاک فطرت با اشاره به برپایی نمایشگاه گردشگری روستایی در شهریورماه گفت: اگرچه در جشنواره ای که در شهریورماه در شیراز داشتیم ظرفیتها و توانمندی های گردشگری روستایی را به مردم نمایش دادیم اما فارس، ظرفیتی بیش از سایر مناطق کشور دارد که برای استفاده مطلوب از این ظرفیت ها نیاز به برپایی بیشتر برنامه های این چنینی و برنامه ریزی های دقیقتر داریم.

برچسب ها: گردشگری ، روستایی ، فارس ، ظرفیت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار