رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه با اعلام این خبر گفت: نخستین بار است که پرنده بوچانگا خاکستری در منطقه حفاظت شده خائیز مشاهده شده و محیط بانان موفق به ثبت حضور آن شده اند.
کد خبر: ۶۹۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷ 16 December 2018
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه با اعلام این خبر گفت: نخستین بار است که پرنده بوچانگا خاکستری در منطقه حفاظت شده خائیز مشاهده شده و محیط بانان موفق به ثبت حضور آن شده اند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویرحمد – بوچانگا خاکستری پرنده ای بسیار کمیاب  است که برای نخستین بار در کیش و دومین بار در بند عباس مشاهده شده است. ثبت این پرنده با همکاری گروه مشترک ایرانی و خارجی از سال 92 به بعد شکل گرفته است .

روح الله عزیزی دژکوه رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه صبح شنبه بیست و چهارمین روز از آذر ماه 97 در این خصوص گفت: جمعه بیست و سومین روز از آذر ماه 97 حضور پرنده ای کمیاب توجه مسئول منطقه حفاظت شده خائیز  را به خود جلب می کند.
 
رویت و تصویر برداری از یک پرنده کمیاب در کهگیلویه + تصویر

عزیزی دژکوه افزود: هدایت الله دیدبان مسئول منطقه موفق می شود از این پرنده به تعداد اندک تصاویری را ثبت نماید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه گفت : پس از ثبت تصاویر و تحقیق در خصوص این پرنده معلوم شد , این پرنده بوچانگا نام دارد که تاکنون منحصرا" در جنوب شرق کشور هرمزگان و بلوچستان آن هم به تعداد بسیار اندک ثبت شده است.

عزیزی افزود: تحقیقات بیشتر در خصوص این پرنده نشان از آن دارد که ثبت این پرنده از سال 92به بعد با همکاری تحقیقاتی یک تیم داخلی و خارجی پرنده شناسی شکل گرفته و به لیست پرندگان ایرانی اضافه شده است.

گفتنی است ثبت حضور این پرنده پس از مشاهده عقاب دو برادر و جغد ماهیخوار در کنار پلنگ و سایر گونه ها در منطقه حفاظت شده خائیز نشان از تنوع و غنای زیستی بالای این منطقه , اهمیت  و ارزش حفاظتی آن را به خوبی نشان می دهد.
گفتنی است پس از مشاهده پرنده و ارسال تصاویر برای اساتید پرنده شناس دانشگاه یاسوج  تیم پرنده شناس بر صحت و سقم عکس و اطلاعات مندرج در خبر صحه گذاشتند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
مثل ای پرنده خدا دای پهنا للی صد گونه متفاوت تر هم هسی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار