نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینكه خدماتی برای اشتغال در سطح ملی و استانی ارائه می‌شود، گفت: فاصله ما با چیزی که مورد نیاز جامعه در بحث اشتغال هست، قابل توجه است یعنی ما به اندازه نیاز جامعه نتوانستیم شغل ایجاد کنیم.
کد خبر: ۶۹۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸ 16 December 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا: آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، ۲۵ آذرماه در جلسه بررسی و تحلیل وضعیت اشتغال و موانع کارآفرینی در این استان گفت: خدماتی برای اشتغال در سطح ملی و استانی ارائه می‌شود و نسبت به این موضوع جای تردیدی نیست اما فاصله ما با چیزی که مورد نیاز جامعه در بحث اشتغال هست، قابل توجه است یعنی ما به اندازه نیاز جامعه نتوانستیم شغل ایجاد کنیم.
وی افزود: به‌عنوان دفتر امام جمعه و نماینده رهبر انقلاب، ایجاد اشتغال کار ما نیست و بحث ما در این جلسه ایجاد اشتغال نیست اما در جهت هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف ما باید بتوانیم مشاوره درستی به بعضی از آن‌ها بدهیم.
آیت‌الله دژكام با بیان اینكه در اصل مسئله ما اشتغال پایدار در سطح استان است، گفت: نگرانی که وجود دارد این است که شخصی برای ایجاد شغل وام بگیرد و به واسط اینکه مشاوره خوبی نگرفته است و در ادامه حمایت و هدایت مناسبی نمی‌شود به جای اینکه بیکار باشد، بدهکار می‌شود یعنی علاوه بر بیکاری بدهی را اضاف کردیم فقط ۲-۳ سال کار را به تأخیر انداخته‌ایم و ممکن است سیاسی‌کارانی باشند که به نفع خود از این ۲-۳ سال استفاده کنند و بگویند ما اشتغال ایجاد کرده‌ایم در حالی‌که همچنان مشکل اشتغال وجود دارد و بسیاری از وام‌های اشتغال، بیکاران را پس از مدتی به بیکاران بدهکار تبدیل کرده است.
امام جمعه شیراز یادآور شد: این جلسه برای این است که ما سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کنیم تا مشاوره‌های خوبی به کسانی که جویای شغل هستند داده شود و سرمایه‌ها به بخش تولید هدایت شوند تا احساس این نباشد که هیچ‌کس به مشکل آن‌ها توجه نمی‌کند و نهایتاً آن خدماتی که از سوی نهادهای مختلف در سطح استان ارائه می‌شود به سمتی هدایت شود که اشتغال پایدار ایجاد شود.
وی گفت: مشخص است تعریف کنونی شغل به معنای واقعی نیست وگرنه اگر شغل به معنای واقعی ایجاد شود و اگر واقعا در ۲۰۰۰ روستا در فارس خدمات اشتغال ارائه می‌شود باید تأثیراتش را ببینیم. مسئولان می‌گویند وام را توزیع کرده‌ایم، اما با این کار واقعاً اشتغال ایجاد شده است؟ تولید شکل گرفته است؟ زنجیره تولید تا رسیدن تولیدی به مصرف‌کننده شکل گرفته است؟ هیچ‌کدام از آنها را نمی‌بینیم.
آیت‌الله دژكام ادامه داد: در واقع این جلسه مشورتی است تا ببینیم هر کدام چه کاری می‌توانیم انجام دهیم که این امکانات هرچند محدود درست هزینه شود.اگر شرایط بهتر شد این حرکت رو به رشد را ادامه می دهیم و مسئله اشتغال سامان پیدا می‌کند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس اظهار كرد: آنچه اكنون دستگاه‌های مختلف دنبال می‌کنند، عمدتاً توزیع وام است که نتیجه آن تبدیل عده‌ای بیکار به بدهکار و ورشکسته است.
وی اضافه كرد: همه را گرفتار کرده‌ایم و آیا این حل مشکل است یا مشکل‌افزایی را به دنبال دارد؟ من و مجموعه دفتر در جای خود ان‌شاءالله بتوانیم همکار شما باشیم و کمکی دهیم تا اگر می‌توانیم مسئله‌ای را حل کنیم.
آیت‌الله دژكام با بیان ینكه موضوع اصلی دقیقا این است که با توجه به این مقدمات استراتژی اشتغال استان چیست و دقیقا از کجا باید شروع و کار کرد، گفت: وضعیت امروز کشور به گونه‌ای است که همه می‌دانیم وضع اشتغال با مشکلات جدی مواجه است و کسی این موضوع را انکار نمی‌کند، بحث سر این است برای بهبود این وضعیت چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟
وی با تصریح اینكه انتظارش در این فضای محدود یك نتیجه عملیاتی و اجرایی است، گفت: فرض را این بگیریم که اجمالاً با مقداری اختلاف سلیقه همه مشکل را متوجه هستیم. آن نقطه‌ای که باید خدمت را ارائه کنیم چیست؟ طبیعتاً وقتی از آن نقطه شروع می‌کنیم این اختلافاتی که ممکن است در استراتژی باشد خود را نشان می‌دهد و این هماهنگی‌ها را می‌توانیم اصلاح کنیم. با صمیمیت و دلسوزی، بنده می‌توانم دوستان را هماهنگ کرده و این کار را انجام دهیم.
امام جمعه شیراز خطاب به مسئولان گفت: شما مسئولان باید امروز از آسیب‌شناسی رد شوید و با توجه به اینکه می‌دانید درد چیست امروز باید درمان را ارائه کنیم. اصل این قضیه آن است که همدلی ایجاد شود تا به نقطه‌ای برسیم که باری از روی دوش مردم برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار