5 شکارچی اهل مشکان که 2 رأس کل وحشی را در منطقه حفاظت شده بهرام‌گور شکار کرده بودند، با دستور قضایی و با تلاش مأموران حفاظت این پارک ملی دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۹۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ 17 December 2018

تابناک فارس به نقل از هورگان: بنا بر اعلام رئیس منطقه حفاظت‌شده بهرام‌گور و پارک ملی قطرویه، مأموران حفاظت این منطقه در گشتهای روزانه و در اواخر هفته گذشته، از حضور یک باند شکارچی در این منطقه آگاه شدند.

مأموران با توجه به شواهد و آثار به جا مانده از محل شکار در این پارک ملی، متوجه شدند که یک تیم شکارچی به صورت کاملاً مخفیانه وارد منطقه شده و پس از شکار 2 رأس کل وحشی توانسته از آن خارج شود.

احمد رستگار گفت: اقدامات اطلاعاتی برای دستگیری شکارچیان به سرعت در دستور کار مأموران حفاظت این پارک ملی قرار گرفت و با شواهد به دست آمده، 5 شکارچی شناسایی شدند.

با دستور و حکم قضایی دادستان نی‌ریز و در هماهنگی‌های انجام شده با نیروی انتظامی، در ساعات اولیه صبح روز شنبه 24 آذرماه 5 متهم در 5 منزل در شهر مشکان به طور همزمان دستگیر شدند.

در 4 منزل گوشت شکار کشف شد و در بازرسی‌ها 2 قبضه اسلحه سوزنی و 2 قطار فشنگ نیز به دست آمد. دستگیر شدگان 30 تا 40 ساله بوده و اکنون همگی در بازداشت به سر می‌برند. آنان تحت بازجویی قرار گرفته و با اعتراف به جرم خود و با تشکیل پرونده، روز یکشنبه 25 آذرماه تحویل دستگاه قضایی شهرستان شدند.

لازم به ذکر است که جریمه ضرر و زیان به طبیعت بابت شکار 2 رأس کل وحشی 20 میلیون تومان می‌باشد.

برچسب ها: شکارچی ، مشکانی ، دستگیر ، جریمه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار