نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: از پیمانکاران درخواست داریم که نگرش خود را به سمت مشارکت‌های عمومی و خصوصی ببرند زیرا دولت بودجه‌ای برای اجرای پروژه‌ها ندارد و برای سال آینده 62 هزار میلیارد تومان برای بودجه عمرانی در نظر گرفته است که برای تکمیل پروژه‌های قدیمی است و پروژه‌ای جدیدی با این بودجه شروع نمی‌شود.
کد خبر: ۶۹۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷ 17 December 2018

رئیس گروه اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس از اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار برای ۱۷۳ پروژه عمرانی نیمه‌تمام این استان خبر داد و گفت: سرمایه‌گذار برخی از پروژه‌ها مشخص شده است.

علی طیبی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی ارائه راهکارهای استفاده از ظرفیت پیمانکاران استان و بررسی مشکلات آنها  اظهار داشت: در استان فارس 24 پروژه عمرانی ملی قابل واگذاری در زمینه آبرسانی، سدسازی،  احداث قطار شهری شیراز، احداث تاسیسات فاضلاب، احداث بیمارستانها، تکمیل راه آهن و آزادراه شیراز - اصفهان و غیره برای واگذاری به بخش خصوصی وجود دارد.

وی افزود: در استان فارس 86 پروژه عمرانی نیمه‌تمام ملی، 73 پروژه ملی با ویژگی استانی و 2460 پروژه نیمه‌تمام استانی وجود دارد که همه این پروژه‌ها امکان واگذاری ندارند زیرا برخی از آنها برای سرمایه‌گذار توجیه اقتصادی ندارد.  

طیبی خاطرنشان کرد: تاکنون برای 173 پروژه‌ فراخوان اعلام شده که برخی از آنها مثل باغ موزه مشاهیر، موزه سعدی‌شناسی، چندین استخر و مجموعه ورزشی و آزاد راه لامرد - پارسیان متقاضی دارد و سرمایه‌گذار پای کار آمده است.

ناصر بالار، نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور، نیز در این جلسه اظهار داشت: از پیمانکاران درخواست داریم که نگرش خود را به سمت مشارکت‌های عمومی و خصوصی ببرند زیرا دولت بودجه‌ای برای اجرای پروژه‌ها ندارد و برای سال آینده 62 هزار میلیارد تومان برای بودجه عمرانی در نظر گرفته است که برای تکمیل پروژه‌های قدیمی است و پروژه‌ای جدیدی با این بودجه شروع نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار