کد خبر: ۶۹۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ 18 December 2018

مراکز خرید بزرگی در سراسر دنیا قرار دارند که در واقع مجموعه‌های اداری تجاری تفریحی محسوب می‌شوند. تعدادی از این مراکز خرید در مقایسه با موارد مشابه خود بسیار بزرگتر هستند.

تابناک فارس به نقل از تیتر شهر:از آنجا که شیوه‌های درآمدزایی و خرید و فروش غربی در سراسر دنیا در حال گسترش است، شاهد ساخت و افزایش تعداد فروشگاه‌های بزرگ در کشورهایی هستیم که گاهی حتی فروشنده‌ی کافی برای جای دادن در غرفه‌های آن ندارند. بیشتر فروشگاه‌هایی که در این لیست به آن‌ها اشاره می‌کنیم، در آسیا و کشورهای اطراف آن هستند. بزرگترین فروشگاه‌های دنیا در اماکنی قرار دارند که گاهی انتظارش را ندارید.



۲۵. Centro Comercial Aricanduva

25

مرکز خرید آریکاندوا همراه با مرکز خرید Centro Comercial Santafé در سائوپائولو پایتخت برزیل قرار دارد و شعار آن «سائوپائولوی بزرگ» است. این مرکز خرید یکی از بزرگترین مراکز خرید امریکای جنوبی است.

 

۲۴. Centro Comercial Santafé

24

مرکز خرید سانتافه به‌عنوان یکی از بزرگترین فروشگا‌ه‌های آمریکای جنوبی شامل ۴۸۵ فروشگاه، ۱۰ سینما و ۲۶ رستوران است.

 

۲۳. South Coast Plaza

23

مرکز خرید ساوت کوست پلازا کوچک‌ترین فروشگاه از بین سه مرکز خرید آمریکایی این لیست است و یک مرکز خرید لوکس و بسیار بزرگ در Costa Mesa در کالیفرنیا محسوب می‌شود. مساحت این مرکز خرید حدود ۲۵۲۰۰۰ مترمربع است.

 

۲۲. Morocco Mall

22

مرکز خرید بزرگ مراکش به نام موراکو مال در کازابلانکا در ساحل غربی مراکش قرار گرفته است و حتی این امکان را به بازدیدکنندگان می‌دهد که بتوانند با استفاده از ابزارهای ویژه‌ی غواصی در آکواریوم یکی میلیون لیتری آن غواصی کنند.

 

۲۱. Mall of America

21

مرکز خرید آمریکا یا MOA دقیقا بیرون از شهرهای دوقلو در آمریکا قرار گرفته و به قدری وسعت دارد که می‌توان گفت مساحتش هفت برابر استادیوم یانکی (ِYankee) است.

 

۲۰. King of Prussia Mall

20

مرکز خرید کینگ آف پروسیا در پنسیلوانیا قرار دارد و در واقع بزرگترین مرکز خرید آمریکا است و مساحتی حدود ۳۰۰۰۰۰ مترمربع دارد.

 

۱۹.SM City Cebu

19

تعداد افرادی که در یک روز معمولی وارد مرکز خرید اس ام سیتی سبو می‌شوند، حدود صد هزار نفر است، با این حال این مرکز خرید در واقع چهارمین مرکز خرید بزرگ فیلیپین است.

 

۱۸. Mal Artha Gading

18

مرکز خرید آرتا گادینگ در جاکارتا پایتخت اندونزی قرار دارد و مساحتی حدود ۲۷۰۰۰۰ مترمربع را می‌پوشاند. در طراحی این مرکز خرید از طرح‌های مرتبط با جاده ابریشم و عجایب هفت‌گانه جهان ایده گرفته شده است.

 

۱۷. High Street Phoenix

17

مرکز خرید های استریت فونیکس که در بمبئی در هندوستان قرار دارد، با یک هتل پنج ستاره، یک مرکز چند منظوره و یک برج مسکونی خودنمایی می‌کند.

 

۱۶. Berjaya Times Square

16

مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر به‌عنوان بزرگترین ساختمان جهان که در یک فاز ساخته شده، شامل یک شهربازی، یک تئاتر IMAX و مساحت فروشگاهی حدود ۷۵۰۰۰۰ مترمربع، است.

 

۱۵. SM Megamall

15

مرکز خرید SM Megamall در واقع دو ساختمان است که با یک پل به هم متصل شده‌اند. این مرکز خرید در مانیلا در فیلیپین قرار دارد و مساحتی حدود ۴۰۰۰۰۰مترمربع را شامل می‌شود.

 

۱۴. West Edmonton Mall

14

این مرکز خرید در ادومنتون در کانادا است و بزرگترین مرکز خرید در آمریکای شمالی محسوب می‌شود. حدود ۲۳۰۰۰ نفر در مرکز خرید وست اندموتون مشغول به کار هستند. البته این مسئله زیاد عجیب نیست، چون این مجموعه یک پارک آبی، ۸۰۰ فروشگاه و تعداد زیادی جاذبه تفریحی در داخل ساختمان را شامل می‌شود.

 

۱۳. The Dubai Mall

13

دبی مال که در واقع بخشی از پروژه‌ی بزرگ ۲۰ میلیارد دلاری برج الخلیفه است، شامل بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه می‌شود.

 

۱۲. Jamuna Future Park

12

مرکز خرید جامونا فیوچر پارک با مساحتی حدود ۴۰۰۰۰۰ متر مربع در داکا پایتخت بنگلادش واقع شده است و بزرگترین مرکز خرید در جنوب شرق آسیا محسوب می‌شود.

 

۱۱. SM Mall of Asia

11

مرکز خرید SM Mall of Asia که در فیلیپین قرار دارد، هر روز میزبان حدود ۲۰۰۰۰۰ نفر است.

 

۱۰. Sunway Pyramid

10

مرکز خرید سانوی پیرامید با مساحتی حدود ۴۰۰۰۰۰ مترمربع در مالزی ساخته شده است. این مرکز خرید به دلیل ساختمان آن که شبیه اهرام ثلاثه‌ی مصر است و در ورودی آن سنگی سبیه به یک شیر و با حالتی شبیه محافظ قرار گرفته است، شهرت دارد.

 

۹. Istanbul Cevahir

9

مرکز خرید جواهیر در استانبول ترکیه قرار گرفته و بزرگترین مرکز خرید اروپا محسوب می‌شود.

 

۸. Mid Valley Megamall

8

مرکز خرید میدولی مگامال در کوالالامپور مالزی قرار دارد و شامل مرکز خرید، یک بلوک اداری، ۳۰ دفتر کاری و دو هتل است.

 

۷. Isfahan City Center

7

مرکز خرید Isfahan City Center با مساحتی حدود ۶۵۰۰۰۰ مترمربع شامل یک هتل پنج ستاره، یک مرکز خرید و یک مرکز مالی بین‌المللی است.

 

۶. Central World

6

مرکز خرید سنترال ورلد در بانکوک، پایتخت تایلند قرار دارد و شامل یک هتل و یک برج هم است و مساحتی حدود ۱میلیون متر مربع دارد.

 

۵. Fars Shopping Complex

5

Fars Shopping Complex که به‌عنوان مجتمع خلیج فارس شیراز هم شناخته می‌شود، با مساحتی حدود ۴۵۰۰۰۰ مترمربع در شیراز قرار دارد.

 

۴. 1 Utama

4

این مرکز خرید بزرگترین مرکز خرید در مالزی است. مرکز خرید وان اوتاما مساحتی حدود ۵۰۰۰۰۰ مترمربع دارد.

 

۳. SM City North EDSA

3

SM City North EDSA در کِزون سیتی در فیلیپین قرار دارد و بزرگترین مرکز خرید در فیلیپین و سومین مرکز خرید بزرگ در جهان است که با وسعتی حدود ۴۸۳ هزار مترمربع در یک زمین اجاره‌ای بنا شده است.

 

۲. Golden Resources Mall

2

مرکز خرید گلدن ریسورس که به آن مرکز خرید بزرگ چین هم می‌گویند، با مساحتی حدود ۶۰۰۰۰۰ مترمربع در پکن، پایتخت چین قرار دارد.

 

۱. New South China Mall

1

مرکز خرید نیو ساوت چاینا که در چین جنوبی قرار دارد، بزرگترین مرکز خرید دنیا است که زمانی بلا استفاده‌ترین مرکز خرید دنیا هم بود، چون ۹۹ درصد فضای کاربردی آن خالی بود. اما پس از قدری تغییر در شیوه‌های جلب مشتری و تغییرات اساسی دیگر، در حال حاضر دیگر عنوان بلا استفاده‌ترین را ندارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار