رئیس بخش صرع بیمارستان نمازی شیراز:با معرفی vns به عنوان روش درمان در بیماران مبتلا به صرع صعب‌العلاج اظهار داشت: حدود یک درصد از مردم جهان از جمله ایران به بیماری صرع مبتلا هستند که بیماران و خانواده‌های آنان در پی این بیماری با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.
کد خبر: ۶۹۲۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶ 19 December 2018


تابناک فارس به نقل از تسنیم:علی اکبر اسدی پویا با معرفی vns به عنوان روش درمان در بیماران مبتلا به صرع صعب‌العلاج اظهار داشت: حدود یک درصد از مردم جهان از جمله ایران به بیماری صرع مبتلا هستند که بیماران و خانواده‌های آنان در پی این بیماری با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود، بیمارستان نمازی شیراز به عنوان یک بیمارستان دولتی به مرکز ارجاع بیماران استان‌های فارس، خوزستان و بوشهر و سایر استانها تبدیل شده است.

 

این پزشک فلوشیپ فوق تخصص اپی‌لپتولوژی(صرع،تشنج و نوار مغز) بیان کرد: بر اساس آمار موجود از جمعیت 11 میلیون نفری این سه استان 110 هزار نفر آن مبتلا به صرع هستند.

اسدی پویا افزود: از این آمار 35 هزار بیمار دارای صرع مقاوم به دارو هستند که از تشنج رنج می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: به برخی از این بیماران پیشنهاد جراحی مغز می‌دهیم اما برخی نیز کاندید جراحی نیستند ولی یک راهکار وجود دارد و آن نیز نصب دستگاهی به نام vns است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه این نوع دستگاه سال‌ها است که در کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار گرفته و بر روی بیماران نصب می‌شود خاطرنشان کرد: در بیمارستان نمازی به عنوان مرکز دولتی و در بیمارستان کوثر نیز به عنوان مرکز خصوصی شرایط عمل جراحی و نصب این دستگاه فراهم شده تا بتوان با آن بخشی از مشکلات بیماران را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه برای خرید و نصب این دستگاه به 80 تا 90 میلیون تومان هزینه برای هر بیمار نیاز است افزود: بسیاری از این بیماران امکان پرداخت این هزینه را ندارند که در این راستا حمایت خیران یک ضرورت است.

اسدی پویا افزود: به دنبال این هستیم در قالب برگزاری یک سمینار که بهمن ماه امسال در شیراز برگزار می‌‌شود، خیران را در کمک به این بیماران نیازمند مشارکت داده، تا بتوانیم بخش کوچکی از مشکلات موجود را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: بیماران ما بیشتر اقشار آسیب‌پذیر بوده و معمولا شغل هم ندارند و نیازمند حمایت خیران عرصه سلامت هستیم تا بتوان مشکلات آنان را برطرف کرد.

معرفی VNS به عنوان روش درمان در بیماران مبتلا به صرع صعب العلاج و جلب مشارکت خیرین و اطلاع رسانی همگانی ساعت 10 تا 12 دهم بهمن 97 در تالار اقبال بیمارستان نمازی شیراز با حضور خیران عرصه سلامت برگزار می شود.

 

برچسب ها: بیماری صرع ، ایران ، جهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار