مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران عنوان کرد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران گفت: استان تهران ازلحاظ بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده روستایی در میان ۳۱ استان کشور در آخرین رتبه قرار دارد.
کد خبر: ۶۹۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ 19 December 2018

غلامرضا صالحی در جلسه ساماندهی و بهسازی بافت‌های فرسوده روستاهای شهرستان اسلامشهر که شب گذشته در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: استان تهران ازلحاظ بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده روستایی در میان ۳۱ استان کشور در آخرین رتبه قرار دارد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در روستاها بیان کرد: در بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده باید مردم پیش‌قدم شوند و مشارکت کنند البته باید زمینه این مشارکت و همراهی توسط دستگاه‌ها و نهادهای مسؤول هم فراهم شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران افزود: از مجموعه روستاهای استان تهران بالغ‌بر ۵۳۰ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار بوده و ۱۷۵ روستا هم با جمعیت بین ۵ تا ۱۰ خانوار در آن‌ها زندگی می‌کنند همچنین ۲۳۸ روستا هم داریم که نیاز به بازنگری طرح هادی دارند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن متولی بازسازی روستاها در مواقع بحران و وقوع زلزله است، تأکید کرد: بزرگ‌ترین معضلات عدم تصویب طرح‌های هادی روستایی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستاهاست، در برخی از روستاها هم جهاد کشاورزی حکم قلع و قم دارد که این امر مانع از تأیید طرح‌های هادی شده که باید در این زمینه در راستای اجرای قانون تدابیری اندیشیده شود.

صالحی ادامه داد: در بروز برخی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستاها بعضی از دهیاران و عوامل وابسته به آن‌ها دخالت داشته و در برخی از روستاها نیز سخت‌گیری‌های غیراصولی توسط شهرداری‌ها و دیگر نهادها باعث شده تا ساخت‌وسازهای غیرمجاز ایجاد شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران خاطرنشان کرد: قرار گرفتن ۲۲ روستای استان تهران در منطقه حفاظت‌شده محیط‌زیست، عدم ارائه اسناد و مدارک موردنیاز بنیاد مسکن، عدم همراهی و همکاری برخی از دهیاران و بخشداران باعث شده تاکنون تعداد زیادی از طرح‌های هادی در روستاهای استان تهران به تصویب نرسد که انتظار می‌رود فرمانداران و مسؤولین دستگاه اجرایی در زمینه رفع موانع موجود همکاری لازم را داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار