شهردار پردیس مطرح کرد:
شهردار پردیس گفت: با توجه به توپوگرافی خاص و کوهستانی پردیس 3 هزار تن شن و نمک در سه ایستگاه و 150 مخزن فازهای مختلف و مناطق صنعتی دپو خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۲۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴ 19 December 2018

کوروش گلریز در خصوص اقدامات شهرداری برای استقبال از فصل زمستان و بارش‌های برف، اظهار داشت: امیدواریم با این بارش‌ها، از خشک‌سالی که طی سال‌های اخیر کشور را فراگرفته بود خارج شویم.

وی گفت: شهر پردیس بخشی از محیط‌ زیست ما است که در آن سکنی گزیدیم و هر چه بتوانیم در زمستان از نمک کمتری برای آب شدن برف‌های سطح خیابان‌ها استفاده کنیم به نفع محیط‌زیست و آینده شهرمان خواهد بود.

شهردار پردیس افزود: هرچقدر بیشتر نمک‌پاشی در سطح شهر صورت بگیرد این نمک‌ها وارد آب‌های سطحی و زیرسطحی و پیرو آن فضای سبز شهرداری می‌شود که متأسفانه به همین دلیل هرساله بخشی از درختان و فضای سبز شهرداری از بین می‌رود.

وی ادامه داد: نمک‌پاشی زیاد به ‌سلامتی شهروندان هم آسیب‌ می‌رساند زیرا بخشی از نمک‌ها وارد آب‌های زیرسطحی می‌شود در کنار این باعث از بین رفتن آسفالت و جداول شهری هم می‌شود.

گلریز با اشاره به توپوگرافی خاص شهر پردیس که در خیابان‌هایی با فراز و نشیب‌های زیاد احداث‌ شده، بیان داشت: همین ویژگی علاوه بر زیباتر شدن شهر پردیس در فصول سرد سال، شاهد لغزندگی خیابان‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: به همین دلیل از شهروندان تقاضا داریم در روزهای برفی خودروهای خود را به زنجیر چرخ و یا لاستیک یخ‌شکن مجهز کنند تا ستاد برف‌روبی در معابر شهر کمتر از نمک و شن استفاده کند زیرا این به نفع شهروندان و محیط‌زیست آیندگانمان است.

شهردار پردیس با بیان اینکه شهرداری به‌هیچ‌عنوان به‌صرفه اقتصادی استفاده کمتر از نمک فکر نمی‌کند بلکه به تبعات زیست‌محیطی نمک‌پاشی تمرکز دارد، افزود: این شهرداری آمادگی خود را با تشکیل ستاد برف‌روبی اعلام کرده و برنامه کامل و مدونی برای این فصل در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: تاکنون ۳ هزار تن شن و نمک برای فصل زمستان شهر پردیس و مناطق صنعتی تهیه و دپو کرده است زیرا امسال بخشی از مسکن‌های مهر در فازهای مختلف را هم تحت نظارت داریم.

گلریز تأکید کرد: با توجه به استقرار جمعیت در پروژه‌های مسکن مهر به‌گونه‌ای عمل کرده‌ایم تا درصورتی‌که در این مناطق مشکلی از لحاظ بارش برف به وجود بیاید، آمادگی کاملی برای پوشش این مناطق توسط اکیپ‌های برف‌روبی و نمک‌پاشی شهرداری پردیس داشته باشیم.

وی تصریح کرد: شهرداری دارای ۵ دستگاه خودروی نمک‌پاش مکانیزه و آماده فعالیت است که کمک شایانی به مصرف بهینه و کم کردن استفاده از شن و نمک می‌کنند.

شهردار پردیس بیان کرد: ستاد برف‌روبی از چهار دستگاه نمک خودرو نمک‌پاش دستی برای مناطقی که خودروهای نمک‌پاش قادر به عبور از آن نیستند در نظر گرفته است که در این میان روستاهای اطراف و مناطق صنعتی را هم پوشش خواهند داد.

وی افزود: ۴ دستگاه لودر، 2 دستگاه گریدر، چهار دستگاه کامیون سنگین و تمام تجهیزات و پرسنل واحد نقلیه شهرداری آماده سرویس‌دهی و حضور در روزهای برفی شهر پردیس هستند.

گلریز ادامه داد: ایستگاه مادر دپو شن و نمک در واحد نقلیه، خیابان فروردین جنوبی و در منطقه آب انجیرک، ایستگاه دوم در بلوار چمران و ایستگاه سوم بین مناطق صنعتی خرمدشت و سیاه سنگ احداث شده تا مناطق صنعتی این‌گونه پوشش داده شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر این تجهیزات تمام امکانات موتوری و لجستیکی پیمانکاران و کارگران آن‌ها آماده خدمات‌دهی به شهروندان هستند، گفت: هر پیمانکار با ۶ دستگاه خودروی سبک و سنگین در این امر شهرداری را در مواقع ضروری یاری می‌کنند.

شهردار پردیس تصریح کرد: در روزهای برفی با اعلام آماده‌باش از سوی ستاد اکیپ‌های ۱۴ نفره در شیفت‌های مختلف آماده برف‌روبی هستند همچنین بخش عمده‌ای از نیروها نیز در مواقع ضروری به ما ملحق خواهند شد.

وی اضافه کرد: بخش اعظمی از درختان شهر ما چندین سال عمر دارند و با بارش‌های سنگین آسیب جدی خواهند دید بنابراین شهروندان در زمان بارش برف به یاری شهرداری و محیط‌زیست خود بیایند زیرا حفاظت از درختان شهر این‌گونه امکان‌پذیر خواهد بود.

گلریز خاطرنشان کرد: شهروندان درختانی که در خیابان‌های منتهی به منازلشان کاشته شده را با یک تکه چوب برف‌روبی کنند تا مانع شکستن و آسیب دیدن محیط سبز شهری خود شوند.

وی افزود: این نیز یکی از بخش‌های مشارکت مردم است زیرا تمام شهر به همراه درختان متعلق به شهروندان آن است و اگر تلاش کنند این فضای سبز آسیب نبیند سود آن به خود شهروندان باز خواهد گشت.

شهردار پردیس بیان داشت: اگر همکاری بین شهروندان و شهرداری تقویت شود شهری پویا و نمونه خواهیم ساخت که یکی از این کمک‌ها خالی کردن بار برف از روی درختان است.

وی گفت: به‌زودی حدود ۱۵۰ سطل نمک در نقاط مختلف شهر نصب خواهد شد که ۱۰ هزار کیسه نمک و شن آماده شده به‌مرور در این مخازن افزوده خواهد شد تا شهروندان از این کیسه‌های نمک در مواقع ضروری استفاده کنند.

گلریز ادامه داد: از شهروندان خواهشمندیم حداقل استفاده را از این نمک‌ها داشته باشند زیرا شهرداری در هر زمان با رصد سطل‌ها این مخازن را شارژ خواهد کرد و در این خصوص کمبودی وجود نخواهد داشت.

شهردار پردیس خاطرنشان کرد: از طریق روابط عمومی بنرهای هشدارهای ایمنی را برای اطلاع همشهریان در سطح شهر نصب کردیم تا با همکاری شهروندان زمستانی پربارش، بدون خطر و شاد را سپری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار