برای نخستین بار در کشور رخ داد
مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی حمل‌ونقل شهرداری اسلامشهر گفت: از طرح ایمنی تردد در شهرها به‌منظور بهبود امنیت راه‌های شهری رونمایی شد و این طرح برای نخستین‌بار در کشور و به‌صورت پایلوت در اسلامشهر اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۹۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ 19 December 2018

سمیه شیرازی مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی حمل‌ونقل شهرداری اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر با اشاره به طرح ایمنی تردد در شهرها اظهار کرد: این که به‌منظور بهبود امنیت راه‌های شهری وبر اساس همکاری با دفتر حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تهیه شده برای نخستین‌بار و به‌صورت پایلوت در اسلامشهر اجرا می‌شود.

وی با تشریح اهداف اجرای طرح بیان کرد: برای ایمنی تردد در شهرها و بهبود امنیت راه‌های شهری، در پنج فصل مجزا و در راستای توسعه و پیشرفت علم و صنعت و بهره‌گیری از تکنولوژی نوین، اقدامات اساسی در سطح منطقه صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی حمل‌ونقل شهرداری اسلامشهر راه‌اندازی سامانه ثبت وقایع ترافیکی، تهیه بانک اطلاعات جغرافیایی حوادث ترافیکی، تهیه نقشه حادثه‌خیزی شبکه معابر اسلامشهر، ارزیابی سبک رانندگی بر اساس تلفن‌های همراه هوشمند و رصد وضعیت ایمنی خودروها با دوربین را از مهم‌ترین اقدامات پیش‌بینی شده در طرح ایمنی تردد در شهرها برشمرد.

وی تأکید کرد: با توجه به ‌سرعت سرسام‌آوری که دنیا در جهت توسعه و تحول پیش گرفته در بخش حمل‌ونقل نیز شرایط بی‌تأثیر نبوده و در کنار رشد و توسعه، دغدغه‌ها و مشکلات کشف راه‌های نوین برای رسیدن به این روند پرشتاب نیز به چالش جدی‌تری تبدیل شده است.

شیرازی با اشاره به نقش ایمنی در بحث حمل‌ونقل افزود: وسایل نقلیه شهروندان و هر آنچه به موضوع حمل‌ونقل به‌ویژه در حوزه شهری ارتباط پیدا می‌کند پیش از آنکه تحت تأثیر تکنولوژی و جذابیت‌های این حوزه باشد درگیر مسئله‌ای به نام ایمنی است.

وی ادامه داد: به موازات صنعت که به سرعت تلاش می‌کند با تولید خودروهای تازه مردم را با همان سرعت زیاد با خود همراه کند، شهرداری‌ها و مدیریت شهری نیز به کمک پلیس راهور در تلاش هستند تا مقدمات لازم جهت پذیرش این تکنولوژی و حفظ جان و مال مردم را فراهم کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی حمل‌ونقل شهرداری اسلامشهر تأکید کرد: اگر تکنولوژی‌های نوین و پیشرفته روز برای مقوله ایمنی راه‌های شهری مورد استفاده قرار نگیرد به‌طور حتم نتیجه‌ای جز بازماندن از همان حرکت پرشتاب دنیای امروز نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن تفاهم‌نامه منعقد شده میان سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری اسلامشهر و دفتر حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ۵ راهکار نوین برای افزایش سطح ایمنی راه‌های شهری به کار گرفته می‌شود تا شهروندان هم‌زمان با همراهی موج صنعت در حوزه خودرو و حمل‌ونقل شاهد بهبود وضعیت ایمنی راه‌های شهر نیز باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، از طرح ایمنی تردد در شهر اسلامشهر به‌منظور بهبود امنیت راه‌های شهری که بر اساس همکاری میان دفتر حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری اسلامشهر تهیه شده رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار