فرماندار شهرستان آباده گفت: خروج دام از این شهرستان به خاطر تاثیرگذاری مستقیم بر روی افزایش قیمت گوشت قرمز و در راستای تعادل بخشی به بازار ممنوع شد.
کد خبر: ۶۹۴۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ 23 December 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد اسدالهی یکشنبه در جلسه ساماندهی بازار کالا در شهرستان آباده گفت: این محدودیت در شهرستان آباده به عنوان شمالی ترین شهرستان استان فارس از امروز یکشنبه دوم دی ماه جاری اعمال می شود.
فرماندار شهرستان آباده با بیان اینکه در دو هفته اخیر قیمت دام زنده در آباده بیش از 20 درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: خروج بی‌رویه دام زنده از استان فارس سبب بالا رفتن قیمت گوشت شده است.
اسدالهی با بیان اینکه توزیع ناکافی گوشت قرمز منجمد در استان یکی دیگر از دلایل بالا رفتن قیمت گوشت قرمز است، اظهار داشت: البته اقتصاد چند حلقه متصل به یکدیگر و زنجیره‌ای است و بالا رفتن هزینه‌هایی مانند حمل و نقل، هزینه خدمات، هزینه کشتارگاه و غیره نیز بر روی قیمت گوشت قرمز اثر داشته است.
فرماندار آباده در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: نظارت، کنترل و بازرسی مستمر و دقیق از بازار مانع بروز تخلفات و هر گونه گرانفروشی در بازار خواهد بود.
اسدالهی با بیان اینکه گرانی برخی از اجناس در بازار پذیرفته نیست و با افراد متخلف به صورت قانونی برخورد می شود، اظهار داشت: عواملی که در بازار بویژه در قیمت گوشت گرم و میوه و تره بار اختلال ایجاد کرده است باید پیگیری و رسیدگی شود.
فرماندار آباده در ادامه احداث میدان دام در این شهرستان را ضروری خواند و گفت: آباده بیش از هر زمان دیگری به میدان تره بار و میدان دام نیازمند است که در این خصوص دستورات لازم به ارگان های مربوطه ارسال شده است.
شهرستان آباده در 274 کیلومتری شمال شیراز واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار