مدیرکل کمیته امداد استان ایلام:
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام از حمایت کمیته امداد از ۳۰ سالمند بالای ۱۰۰ سال سن ایلام خبر داد.
کد خبر: ۶۹۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ 24 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ ضیا رضایی مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در سفر خود به بخش ماژین شهرستان دره شهر  که به همراه مدیران و معاونان این نهاد صورت گرفت از تعداد ۲۵ روستا بازدید و از حدود ۱۰۰ خانواده مددجو بازدید کردند.

دریکی از این بازدیدها که در روستای میدان خلف ماژین صورت گرفت وی به دیدار مددجوی سالمندی رفت که گفته می‌شود کهن‌سال‌ترین و یا حداقل یکی از چند مرد کهن‌سال استان ایلام و کشور است.

امان الله زرین جویی همان‌طوری که شناسنامه‌اش نشان می‌دهد متولد ۱۲۷۴ هجری شمسی و مردی ۱۲۳ ساله است و البته مردی خوش‌مرام، خوش‌صحبت و دوران‌دیده که نوع برخورد بسیار محترمانه و ایلیاتی‌اش خود بیانگر این خصلت‌های وی بود.

امان اله زرین جویی در یک‌خانه چوبی قدیمی زندگی می‌کرد، اما یک‌خانه نوساز و تقریباً تکمیل‌شده امروزی که با همکاری کمیته امداد و بنیاد مسکن ساخته‌شده بود نیز در کنار خانه قدیمی‌اش بود که همین موضوع باعث شد که مدیرکل کمیته امداد از خانواده‌اش دلیل نرفتن به خانه جدیدشان را جویا شود.

یکی از فرزندان این مرد کهن‌سال که در خانه حضور داشت دلیل این کار را نداشتن وسایل موردنیاز زندگی‌شان برای رفتن به خانه جدید عنوان کرد. این در حالی بود که خود این مرد کهن‌سال در پاسخ به مدیرکل کمیته امداد که از وی خواست نیازهای ضروری زندگی‌اش را عنوان کند متواضعانه می‌گفت: به هیچ‌چیز نیاز ندارم و از زندگی راضی هستم.

بااین‌حال ضیاء رضایی مدیرکل کمیته امداد ایلام به فرزندش گفت: قبل از اینکه سرمای زمستانی غافلگیرشان کند به خانه جدیدشان اسباب‌کشی کنند و به مسئولان کمیته امداد دره شهر گفت که وسایل موردنیازشان برای رفتن به این خانه ازجمله یک دستگاه یخچال، یک دستگاه بخاری گازی، دوتخته فرش و چندتخته پتو در اسرع وقت برایشان تهیه کنند. در همین دیدار از طرف مدیرکل کمیته امداد مبالغی هم کمک نقدی به وی اهداء شد.

مدیرکل کمیته امداد در این دیدار بابیان اینکه حمایت از سالمندان و خدمت به آنان یکی از مهم‌ترین وظایف کمیته امداد است می‌گوید: هم‌اکنون تعداد بیش از ۳۰ سالمند بالای ۱۰۰ سال سن در استان ایلام از حمایت‌های کمیته امداد برخوردار هستند که امان اله زرین جویی یکی از این سالمندان است./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار