اعضای شورای شهر شیراز در جلسه علنی عصر امروز خود بر افزایش تعرفه آب‌بها و انشعابات آب و فاضلاب اصرار کردند.
کد خبر: ۶۹۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴ 24 December 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: در پی ایراد هیئت تطبیق به مصوبه 19 آذر 97 شورای شهر شیراز در مورد افزایش تعرفه آب بهاء و انشعابات آب و فاضلاب موضوع تبصره سوم قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های آب و فاضلاب، این موضوع در دستور نخست جلسه علنی بعدازظهر امروز شورای شهر شیراز قرار گرفت و اعضاء شورا با اصرار بر مصوبه خود، خواستار اجرای این طرح شدند.

در این نشست سیداحمدرضا دستغیب رئیس شورای شهر شیراز، با انتقاد شدید از گرانی‌های در جامعه اظهار داشت: اینکه فرمانداری به صورت کلی اعلام کند با توجه به سیاست‌های دولت نباید افزایش تعرفه آب بهاء نداشته باشید را قبول نداریم و این در حالی است که باید طبق ماده 90 آئین نامه با ذکر مورد دلایل خود را به شورا اعلام کند.

 

وی افزود: این مصوبه در راستای توسعه شهر است، دولت گرانی اقلامی که در اختیار خودش است را بگیرد، قیمت گوشت و نان افزایش یافته، اگر می‌خواهند کاری بکنند مقابل این گرانی‌ها که دست خودشان است بایستند.

رئیس اداره آب و فاضلاب شیراز نیز اظهار داشت: در سال گذشته لوله پلی‌اتیلین را متری 100 هزار تومان خریداری می‌کردیم و امروز قیمت آن به 250 هزار تومان رسیده است.

نظرپور در مورد افزایش تعرفه آب‌بهاء بیان کرد: این موضوع مغایر با قانون نیست، فرمانداری باید از ما برای بررسی و ارائه اظهار و نظرها دعوت به حضور در جلسه می‌کرد که این مهم را انجام نداد.

وی افزود: با این مصوبه تنها 9 درصد افزایش آب بهاء داریم به طوری که در حال حاضر متوسط نرخ آب بهاء به طور میانگین به ازای هر مشترک شیرازی، پنج هزا و 600 تومان که به شش هزار و 100 تومان در ماه افزایش می‌یابد.

 

برچسب ها: شورای شهر ، شیراز ، نرخ ، آب بها
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار