کد خبر: ۶۹۷۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶ 30 December 2018

چند روز پیش، حادثه تصادف در محوطه دانشگاه آزاد، منجر به کشته و زخمی شدن ده ها دانشجو شد؛ اما در این مدت، مسئولان دانشگاه هیچ اظهارنظری در این باره نکرده اند و تنها با مقصر جلوه دادن راننده یا برخی مسئولان رده پایین، سعی در فرافکنی این موضوع داشتند.

به گزارش «تابناک»؛ دو روز است، محوطه دانشگاه علوم و تحقیقات به صحنه اعتراضات دانشجویان تبدیل شده و دانشجویان اصرار به پاسخگو کردن رؤسای این دانشگاه دارند؛ اما از آنجا که این اصرارها هنوز به نتیجه نرسیده است، نمایندگان در مجلس شورای اسلامی دست به کار شده و در نظر دارند با ارائه طرحی، این نهاد را ملزم به پاسخگو کردن نمایند.

بهرام پارسایی در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: در هیچ جای جهان، امکان ندارد اتفاقی مانند اتفاق دانشگاه آزاد رخ دهد و مسئولان آن دانشگاه در این باره سکوت کنند، اما ما می بینیم که مسئولان این دانشگاه، هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده اند.

این نماینده مجلس با اشاره به گستردگی مراکز آموزشی این دانشگاه در سراسر کشور گفت: دانشگاه آزاد از ده‌کوره گرفته تا بهترین نقاط تهران دانشگاه دارد، اما هیچ زمانی به این دانشجویان ـ که منبع اصلی درآمد آنها حساب می شوند ـ پاسخگو نبوده اند.

وی گفت: متأسفانه دانشگاه آزاد ـ همان طور که اسمش هم رویش است ـ خود را از هر انتقادی آزاد می داند و عملکرد جزیره ای دارد و به کسی هم تا کنون پاسخگو نبوده است؛ بنایراین، ما در مجلس اصرار داریم که کمیسیون آموزش به این موضوع با جدیت وارد شود. نمایندگان هم موافقند این موضوع در مجلس رسیدگی و موضوع دانشگاه آزاد برای همیشه حل شود.

این نماینده مجلس افزود: دانشگاه آزاد باید زیرمجموعه وزارت علوم باشد؛ بنابراین، هیچ توجیهی وجود ندارد که یک مرکز آموزشی در یک کشور خارج از ضوابط وزارت علوم عمل کند. اساسنامه دانشگاه آزاد هم نمی تواند فراتر از قانون باشد؛ پس زمانی که مجلس قانونی را تصویب می کند لازم الاجراست. باید بر این دانشگاه ها نظارت شود و اجازه نداد، چنین اتفاقاتی تکرار شود. اگر نتیجه عملکرد اینها رضایت بخش بود ـ چه از نظر علمی و چه از نظر رفاهی ـ شاید امروز نیازی نبود که بخواهیم این دانشگاه را پاسخگو کنیم؛ اما با توجه به اینکه نتیجه مناسبی در این سال ها نداشتند و پاسخگوی هیچ یک از عملکردشان هم نبودند، امروز نیاز است چنین قانونی وضع شود.

این نماینده یادآور شد: مشخص نیست در این سال ها، درآمدهایی که از جیب مردم و دانشجویان کسب کرده اند، کجا و چگونه هزینه شده است. ای کاش رئیس دانشگاه یک بار سوار این اتوبوس ها می شد و این مسیر را بالا می رفت و برمی گشت.

وی همچنین افزود: اعتقاد من این است که راهکاری پیدا و طرحی آماده شود که این دانشگاه را پاسخگو کند و حتی بتوان راهکاری یافت تا نظارتی بر این بودجه ای که در این سالها از ملت گرفته اند، شود تا همه چیز درباره این دانشگاه شفاف شود. همچنین خانواده ها و نیز دیگران می توانند از طریق کمیسیون اصل 90 از دانشگاه آزاد شکایت کنند. این کمیسیون وظیفه دارد، در صورتی که شکایتی به آن ارجاع شود، به موضع رسیدگی کند و به دنبال آن، قوه قضاییه نیز بدون نوبت به پرونده هایی که از کمیسیون ارجاع می شود، رسیدگی می کند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: قرار بود امروز رئیس دانشگاه آزاد به کمیسیون بیاید و به موضوع نام نویسی دانشجویان پزشکی که در اوایل سال تحصیلی رخ داد، جواب بدهد؛ اما گویا مسئولان خیلی اعتقادی ندارند در مجلس رفت و آمد کنند!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار