کد خبر: ۶۹۸۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ 02 January 2019

تابناک فارس به نقل از الی گشت:هرچقدر که نوشیدنی های خنک در فصل تابستان می چسبد، یک فنجان نوشیدنی گرم و خوشمزه هم می تواند دل ما را در سرمای زمستان گرم کند. در این مطلب می خواهیم به سرتاسر دنیا سفر کنیم و ببینیم که مردم کشورهای مختلف دنیا در فصل زمستان چه نوشیدنی هایی مصرف می کنند. در هر کشور نوشیدنی های مختلفی وجود دارند که با توجه به طبیعت و ماهیتشان در فصول مختلف سال مصرف می شوند. 

اپی مورادو

اپی مورادو

 


۱- مکزیک: هات چاکلت مکزیکی | Mexican Hot Chocolate
همه ما تا با طعم دلچسب هات چاکلت آشنا هستیم و می دانیم که در فصل زمستان و در هوای سرد یک لیوان شکلات داغ چقدر می چسبد. مکزیکی ها اما این نوشیدنی خوشمزه و دلچسب را کامل تر کرده و با اضافه کردن ادویه های گرم آن را خوشمزه تر هم کرده اند. در این نوشیدنی علاوه بر شکلات و شیر، چوب دارچین، وانیل، فلفل چیلی و خامه هم اضافه می شود که طعمی تند و تیز و شکلاتی به آن می دهد.

هات چاکلت مکزیکی

هات چاکلت مکزیکی

 


۲- هند و جنوب آسیا: چای ماسالا | Masala Tea
ماسالا تی یا چای ماسالا یکی از معروف ترین نوشیدنی های زمستانی است که البته در هند و کشورهای جنوب آسیا در تمام طول سال مصرف می شود. غذاهای هندی مملو از ادویه های تند و خوشمزه هستند و در این نوشیدنی هم ادویه های معروف هندی استفاده می شود. برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه و دلچسب، چای سیاه را با شیر و ادویه گرام ماسالا (هل، میخک، دارچین، زنجبیل و فلفل و…) ترکیب می کنند. البته هر کس ممکن این چای را به شیوه ای متفاوت تهیه کند و ادویه هایی به آن کم یا اضافه کند.

چای ماسالا

چای ماسالا

 


۳- ایسلند: Kúmenkaffi
کومنکافی با تلفظ دشواری که دارد نام یکی از معروف ترین نوشیدنی های زمستانی در ایسلند است. ایسلند آب و هوایی سردسیر دارد و مردم با مصرف این نوشیدنی ها در زمستان دلگرم می شوند. این نوشیدنی عمدتا از قهوه به اضافه زیره سیاه تهیه می شود که عطر و بویی متفاوت و دل انگیز به آن می دهد. در ایسلند این نوشیدنی را معمولا بعد از غذا سرو می کنند.

کومن کافی

کومن کافی

 


۴- ژاپن: دمنوش کوزویو | Kuzuyu
انواع دمنوش و دم کرده گیاهان مختلف در فرهنگ و طب سنتی ژاپن جایگاه بسیار ویژه ای دارد و از قدیم نوشیدنی های مختلفی در این کشور مصرف می شده است. یکی از معروف ترین نوشیدنی های زمستانی در ژاپن نوعی دمنوش به نام کوزویو است که از دم کردن پودر گیاه کودزو تهیه می شود. این نوشیدنی طعمی شیرین دارد و غلظتی شبیه به عسل پیدا می کند. مردم ژاپن معتقدند که دمنوش کوزویو علاوه بر طعم خوبی که دارد خواص فوق العاده ای هم برای سلامتی و بدن دارد و به همین دلیل نوشیدن آن را توصیه می کنند.

کوزویو

کوزویو

 


۵- مصر: سحلب | Sahlab
سحلب که به نام های ثعلب هم شناخته می شود یکی از محبوب ترین نوشیدنی های زمستانی در مصر است که البته در کشورهای دیگر خاورمیانه هم مصرف می شود. ثعلب از پودر کردن پیاز گلی به نام Orchis mascula orchids به دست می آید و یکی از مولفه های اصلی تهیه بستنی سنتی ایرانی هم به حساب می آید. با این حال، مصری ها با استفاده از ثعلب و با ترکیب آن با شیر و شکر، نوشیدنی خوشمزه و دلچسبی به وجود می آورند که به ویژه در فصل زمستان و آب و هوای سرد بسیار مناسب و خوشمزه است. روی این نوشیدنی را با کمی پودر دارچین تزیین و سپس سرو می کنند.

نوشیدنی سحلب

نوشیدنی سحلب

 


۶- تبت و نپال: چای کره گاومیش | Yak Butter Tea
در مناطق مرتفع و کوهستانی تبت و نپال، مردم محلی یکی از خاص ترین و در عین حال خوشمزه ترین نوشیدنی های زمستانی را تهیه می کنند. آن ها با استفاده از کره نمکی که از شیر گاومیش تهیه شده و با ترکیب آن با چای سیاه و شیر یک نوشیدنی دلچسب، مقوی و خوشمزه به وجود می آورند. سابقه این نوشیدنی طبق گفته ها به قرن ۱۰ بر می گردد و هنوز هم در مناطق کوهستانی هیمالیا به طور متداول مصرف می شود. این نوشیدنی سنتی در زبان محلی پو چا نامیده می شود و مردم محلی معتقدند که این نوشیدنی مقوی انرژی لازم برای زندگی و سالم ماندن در مناطق مرتفع کوهستانی را به آن ها می دهد.

نوشیدنی کره گاومیش

نوشیدنی کره گاومیش

 


۷- کره: سونگ یونگ | Sungnyung
اگر شما هم عاشق انواع ته دیگ هستید این مورد حتما مورد توجه تان قرار خواهد گرفت. همان طور که می دانید کشورهای شرق آسیا مثل ژاپن و کره هم به فور از برنج در غذاهایشان استفاده می کنند و برنج بخش مهمی از آشپزی این کشورها را تشکیل می دهد. قبل از آن که ظروف نچسب وارد بازار بشود مردم کره در قابلمه های معمولی که از جنس چدن ضخیم بودند تهیه می کردند. به این ترتیب بعد از طبخ برنج یک لایه ته دیگ ایجاد می شد که به ته قابلمه چسبیده بود و به سختی جدا می شد. ما ایرانی ها با طعم بی نظیر ته دیگ آشنا هستیم و این ته دیگ برنج کره ای هم طعمی دلچسب و برشته داشت. مردم کره برای آن که این لایه ته دیگ را از کف قابلمه جدا کنند کمی چای یا آب داخل آن می ریختند و به این ترتیب، با ترکیب چای و ته دیگ برنج خیلی اتفاقی نوشیدنی خوشمزه ای به نام سونگ یونگ به وجود آمد! بله، امروزه نوشیدنی سونگ یونگ یکی از محبوب ترین نوشیدنی های زمستانی کره محسوب می شود که معمولا بعد از سرو غذا و اغلب به صورت گرم سرو می شود.

سونگ نیونگ

سونگ نیونگ

 


۸- استرالیا: واتلچینو | Wattlecino
گیاه اقاقیای طلایی (Golden Wattle) گل و گیاه ملی کشور استرالیا محسوب می شود و در این کشور به وفور می روید. مردم استرالیا از این گیاه در غذاها و البته نوشیدنی های مختلف استفاده می کنند و طعم آن را بسیار دوست دارند. واتلچینو نام یکی از معروف ترین نوشیدنی های زمستانی در استرالیاست که از دانه های گیاه اقاقیای طلایی تهیه می شود. طرز تهیه این نوشیدنی درست مثل کاپوچینو است و به همین دلیل هم نام واتلچینو را به آن داده اند، با این تفاوت که به جای دانه های قهوه، از دانه های پودر شده اقاقیا استفاده می شود. این نوشیدنی به ویژه برای کسانی که به دنبال نوشیدنی بدون کافئین هستند جایگزین بسیار مناسب و خوشمزه ای به شمار می آید.

واتلچینو

واتلچینو

 


۹- مراکش: چای نعنا | Green Mint Tea
دم کرده گیاهان و تهیه انواع دمنوش ها از هزاران سال پیش در کشورهای مختلف آسیایی و همین طور آفریقایی استفاده می شده است. دمنوش نعنا یکی از محبوب ترین دمنوش های زمستانی در کشور مراکش است و مردم محلی در سرتاسر روز این نوشیدنی را مصرف می کنند. در واقع، دمنوش نعنا بخشی از فرهنگ و سبک زندگی مردم مراکش به حساب می آید و برای پذیرایی از میهمان هم معمولا چای نعنا سرو می شود. برای تهیه چای نعنا، برگ های تازه نعنا، چای سبز و شکر را با هم ترکیب و سپس دم می کنند. جالب است بدانید که طعم این چای مدام تغییر می کند: اولین فنجان بسیار طعم تند و قوی و تلخی دارد، اما فنجان دوم معمولا طعمی سبک و نعنایی دارد و طعمی شیرین دارد.

چای نعنا دمنوش

چای نعنا دمنوش


۱۰- بولیوی: اپی مورادو یا بلانکو | Api Morado or Blanco
آخرین مورد از نوشیدنی های زمستانی که به شما معرفی می کنیم یک نوشیدنی خوشرنگ و خوشمزه است که در کشور بولیوی استفاده می شود. این نوشیدنی سنتی از دم کردن ذرت بنفش و آناناس به همراه ادویه های معطر مثل دارچین، میخک و خلال پوست پرتقال استفاده می شود. این نوشیدنی بنفش و خوشمزه آنقدر غلیظ است که معمولا با قاشق خورده می شود و در بولیوی معمولا در وعده صبحانه صرف می شود. البته نسخه سفید رنگ این نوشیدنی هم وجود دارد که اپی بلانکو نامیده می شود و با استفاده از شیر، شکر، دارچین و ذرت سفید تهیه می شود. با این حال، اپی مورادو اتفاقا به خاطر رنگ بنفش خاصی که دارد شهرت پیدا کرده و یکی از معروف ترین نوشیدنی های زمستانی بولیوی به حساب می آید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار