مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس با تاکید بر عدم‌کفایت تخصیص اعتبارات برای حفظ و نگهداری راه‌های استان فارس گفت:کل اعتبارات ملی و استانی تخصیص داده‌شده به راهداری فارس جوابگویی خط‌کشی محورهای استان هم نیست.
کد خبر: ۶۹۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ 03 January 2019

تابناک فارس:سوال اینجاست که چه کسی باید برای وضعیت اسف بار جاده های فارس بودجه می گرفته است و تلاش می کرد که این بودجه بیشتر شود؟

وقتی استان فارس در شرایط اختصاص بودجه بدون استاندار می ماند چه کسی باید تلاش می کرد؟

شاید جناب سیاهپور باید از رئیس خود (مدیر کل راه و شهرسازی فارس) بپرسد که برای جذب بودجه و وضعیت اسفناک جاده های فارس چه کرده است؟

جاده هایی که رکورددار گرفتن جان مسافران هستند و به هیچ وجه در شأن نام بزرگ فارس نیستند.

سیاهپور گفت:با توجه به استانداردهای جهانی برای نگهداری و ایمن‌سازی جاده‌ها که به‌طور میانگین چهار درصد هزینه ساخت را شامل می‌شود وهم چنین باوجود 21 هزار کیلومتر مجموع راه‌های استان فارس، حداقل سالانه 1600 میلیارد تومان اعتبار لازم داریم.

علیرضا سیاهپور با اشاره به بالا رفتن هزینه‌ها در صورت عدم اقدام به‌موقع برای ایمن‌سازی و نگهداری راه‌ها افزود: هر میزان در نگهداری و ایمن‌سازی جاده‌ها تعویق ایجاد شود هزینه‌ها به صورت تساعدی افزایش پیدا می‌کند. درحال حاضر کل اعتبار ملی حدود 100 میلیارد تومان و استانی 34 میلیارد تومان است که با توجه به هزینه‌های موجود این میزان جوابگو نیست.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس با تأکید برعدم کفایت اعتبار موجود برای پاسخگویی به هزینه‌ها در حوزه راهداری استان اظهار کرد: اگر تنها خط‌کشی جاده‌ها که به‌صورت سالانه انجام می‌شود را در نظر بگیریم 160 میلیارد تومان اعتبار لازم داریم که در حوزه تامین الزام ایمنی و نه ارتقای راه‌ها قرارداد.

اگر کل اعتبار ملی و استانی اداره‌کل راهداری استان فارس را برای خط‌کشی سطح جاده‌ها هزینه کنیم باز با کمبود اعتبار مواجه هستیم. باید توجه داشت راهداری یک کار مستمر و شبانه‌روزی است و تحمل کمبود اعتبار را ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار