در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
کد خبر: ۶۹۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱ 03 January 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / سیاسی ، تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.
 
در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
یک اشتباه بزرگ دیگر دولت از نظر تاجگردون
غلام رضا تاجگردون با انتشار یادداشتی کوتاه به استعفای قاضی زاده هاشمی از وزارت بهداشت و پذیرش این استعفا از طرف رئیس جمهور واکنش نشان داد. در یادداشت تاجگردون آمده است :يك اشتباه بزرگ ديگر دولت ، رفتن وزير خوب و پرتلاش دولت كه خدماتش جزء افتخارات اصلي اين دولت بود. درسته اكنون كشور مشكلات دارد ولي فراموش نكنيم مردان بزرگ در قلب و قاب ذهن مردم ميماند.
انتقاد بزرگواری از آخوند نمای خلع لباس شده
سید علی محمد بزرگواری با انتشار یادداشتی به اتفاقات اخیر پیرامون توئیت محسن رضایی واکنش نشان داد و نوشت :
اندر حکایت اظهار نظر فرمانده آزاده سردار محسن رضایی
اولا یکی از تاکتیک های تمام جنگ های بزرگ در تاریخ بشر جنگ ایذایی یا همان عملیات فریب است که در تاریخ جنگ های دنیا باید مطالعه کرد در جنگ تحمیلی که حکومت بعثی عراق با حمایت همه جانبه شرق و غرب و ارتجاع عرب بر علیه ملت ایران شروع کرد و این جنگ ظالمانه هشت سال طول کشید و در فرهنگ انقلاب اسلامی برای ملت ایران به دفاع مقدس نام گرفت آن هایی که با فرهنگ دفاع مقدس آشنایی دارند و در عرصه جنگ و دفاع مقدس حضور داشته اند بخوبی می دانند که بارها از این عملیات های ایذایی در طول جنگ انجام گرفته است که بنده یک نمونه را ذکر می کنم
در عملیات بزرگ بیت المقدس که برای آزادی خرمشهر آغاز شد برای فریب دشمن و خارج کردن بخشی از نیروی های دشمن از منطقه اصلی درگیری در جاده خرمشهر و اهواز
در منطقه فکه تیپ المهدی فارس و تیپ امام سجاد قم عملیاتی را در دو مرحله انجام دادند که تعداد زیادی از دشمن کشته شدند و قریب هفتصد و پنجاه نفر به اسارت رزمندگان اسلام در آمدند و با انهدام چندین تیپ پیاده و زرهی دشمن بیش سه تیپ را دشمن بعثی از منطقه اصلی نبرد بیت المقدس به سمت فکه حرکت داد و منطقه اصلی درگیری برای رزمندگان ما آسان تر شد و بخش عظیمی از فشار دشمن بر رزمندگان اسلام بر داشته شد
البته ما هم در آن عملیات تعدادی شهید و مجروح و اسیر دادیم و هنگامی که نیروها را از فکه به سمت اهواز و خرمشهر حرکت دادند و خط ما را ارتش تحویل گرفت به ما گفتند که این عملیات ما در فکه ایذایی بود برای فریب دشمن
این اظهار نظر سردار عزیز ما کاملا کارشناسه و معطوف به سابقه بود
متاسفانه بعضی نا آگاه به مسائل جنگ که حتی از دور دستی بر آتش نداشته اند بخاطر این اظهار نظر کارشناسانه فرمانده دلاور و سردار ملی ایران اسلامی را مورد هجمه ناشیانه خود قرار داده اند باید به این کرکس ها گفت عرصه سیمرغ جولانگه شما نیست
همانگونه که در دوران دفاع مقدس بارها در دو کوهه و جاهای دیگر بسیجیان فریاد بر آوردند که ای فرمانده آزاده آماده ایم آماده باز به امثال حسام الدین آشنای نا آشنا و اخوند نمای خلع لباس شده که به یمن پدر خانم محترمش به نان و نوایی رسیده است خواهیم گفت که آقا محسن تا در اطاعت از رهبری است همچنان فرمانده آزاده ماست.
حکم جالب برای یک مجرم زیست محیطی
 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجرمی در شهرستان بهمئی به دلیل قطع درختان بلوط به نصب سه بنر درباره محیط زیست و نقش مهم درختان در تداوم حیات انسان ها محکوم شد.
غلام حسین حکمتیان اظهار داشت: این مجرم درختان جنگل‌های بلوط بهمئی به وسعت 1.2 متر مربع را قطع کرده بود.
وی افزود: «جاوید ریحانی» قاضی شهرستان بهمئی، متهم را به یادگیری مهارت‌های اساسی زندگی، ترویج فرهنگ درختکاری در جامعه به خصوص در بین کودکان و صیانت از درختان در برابر قطع و نابودی آن‌ها محکوم کرد.
حکمتیان بیان کرد: بر اساس حکم قاضی، این فرد باید سه بنر با محتوای «من به‌ تنهایی 22 کیلوگرم گاز دی اکسید کربن را در یک سال جذب می‌کنم تنها و همه آن چیزی که از شما می‌خواهم آن است که اجازه دهید زنده بمانم- دوستدار شما درخت » تهیه کرده و آن‌ها را مقابل مدارس ابتدایی شهرستان بهمئی نصب کند.
وی عنوان کرد: همچنین این مجرم موظف به کاشت درخت در تنگ سولک بهمئی بجای حبس و محکومیت شد.
در سال های اخیر برخی قضات دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد با توجه به قطع بی‌رویه جنگل‌های بلوط روش خود را از تعیین مجازات جزای نقدی به تعیین مجازات‌های جایگزین حبس و تعلیق اجرای مجازات در راستای کاشت و حفاظت از درختان و اشاعه فرهنگ درخت دوستی تغییر داده ند.
واکنش به سخنان معاون فرهنگی قوه قضائیه در مورد حصر در دانشگاه یاسوج
محمد دیده‌ور، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی درباره‌ی سخنان حجت الاسلام هادی صادقی در دانشگاه یاسوج درباره‌ی حصر در زمان پیامبر ص، نوشت:
بسمه تعالی. در خبرها آمده بود که آقای هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه در جلسه‌ای که به مناسبت سالروز نهم دی‌ماه در دانشگاه یاسوج برگزار شده بود حضور پیدا کرده و به سوالات دانشجویان پاسخ گفته است، ضمن ارج نهادن به این سنت حسنه پاسخگویی مسوولان نظام لکن ایشان در خلال صحبتهای خود مطالبی را بیان نمودند که قلب هر انسان منصفی را جریحه‌دار می‌کند و سکوت در مقابل آن برای آنانی که دلی در گرو شریعت محمدی دارند سنگین است.

بر اساس آنچه سایت‌های خبری از آقای صادقی نقل کرده‌اند ایشان در بخشی از سخنانشان در پاسخ به وضعیت حصر رهبران جنبش سبز گفته‌اند: «سه نفر از فرمان رسول خدا برای حضور در جنگ تبوک سرپیچی کردند و به نبرد نرفتند و از سوی پیامبر و یاران پیامبر و حتی همسرانشان حصر اجتماعی شدند» و از این نتیجه گرفته‌اند که: نمونه‌هایی از حصر را در دوران پیامبر داشته‌ایم.

نگارنده امیدوار است که این سخن جناب صادقی سهو لسان و یا از روی عدم اطلاع باشد چرا که باور اینکه مسوولی در جمهوری اسلامی در حالی که ملبس به لباس رسول الله است اینگونه برای توجیه عملکرد دستگاه متبوعش به غلط چوب حراج به آبروی نبی مکرم اسلام بزند قابل قبول نیست. احتمالا جناب آقای صادقی از روی عدم اطلاع در مورد تاریخ اسلام سخن نادقیقی را به زبان آورده‌اند چه اینکه عملکرد نبی مکرم اسلام پس از غزوه تبوک قابل قیاس با وضعیت فعلی محصورین جنبش سبز نیست، چراکه همانگونه که در ادامه خواهید دید مسلمانان به امر رسول الله به مدت ۵۰ روز با سه نفر از اصحاب که در جنگ تبوک شرکت نکرده بودند صحبت نکردند ولی این افراد از هیچ گونه فعالیت منع نشدند و در هیچ‌جا تحت مراقبت و نظارت نبودند، ضمن اینکه پیامبر گرامی اسلام هم هیچ فشاری بر دیگران برای قطع ارتباط کلامی با این سه نفر نداشتند.

برای اطلاع بیشتر خوانندگان عزیز این نکته را عرض می‌کنم که در هنگام عزیمت پیامبر اسلام به غزوه تبوک همه اصحاب پیامبر در مدینه به جز منافقین راهی جهاد شدند، اما سه نفر از اصحاب حضرت بدون هیچ عذری به سپاه رسول الله نپیوستند. پس از بازگشت نبی مکرم از تبوک منافقین نزد پیامبر آمدند و عذر آوردند و رسول مهربانی‌ها همگی آنها را بخشید، سپس این سه نفر صحابه به نامهای …. نزد رسول خدا آمدند و عرض داشتند که ما بدون هیچ عذری از جهاد سر باز زدیم و به همین دلیل طلب عفو داریم، پیامبر فرمودند مسلمانان با این سه نفر گفتگو نکنند تا خداوند در مورد آنها حکم کند. این سه نفر به خانه‌هایشان رفتند و ادامه‌ی ماجرا را به نقل از یکی از این سه نفر که در کتب متقدم تاریخ اسلام و سیره نبوی نقل شده است می‌خوانیم:
واقدی در المغازی به نقل از کعب بن مالک می‌گوید: «پیامبر از میان همه تخلف کنندگان فقط گفتگوی با ما سه نفر (کعب و هلال بن امیه و مراره بن ربیع) را نهی فرمود. مردم از ما دوری جستند و نسبت به ما تغییر کردند». واقدی در همان کتاب و از قول کعب می‌نویسد: «دو دوست دیگر من درمانده شدند و در خانه‌های خود نشستند اما من از همه بی‌باک‌تر بودم، از خانه بیرون می‌آمدم و همراه مسلمانان به نماز حاضر می‌شدم و در بازار رفت و آمد می‌کردم و هیچ کس با من صحبت نمی‌کرد». کعب بن مالک پس از نقل خاطره‌ای می‌گوید: «فردای آن روز به بازار رفتم، همچنان که در بازار راه می‌رفتم مردی از اهالی شام که خوراکی‌هایی برای فروش به بازار آورده بود سراغ مرا می‌گرفت و می‌گفت چه کسی مرا پیش کعب بن مالک می‌برد؟ و مردم با اشاره مرا به او نشان دادند و او نامه‌ای از پادشاه غسان به من داد». ابن هشام هم عینا این داستان را از ابن اسحاق در کتابش تعریف کرده است و اینها تنها منابعی هستند که به صورت مبسوط این داستان را روایت کرده‌اند.
همانگونه که مشاهده می‌شود در طول مدت ۵۰ روزه که مسلمانان از گفتگو با این صحابه منع شده بودند هیچ‌گونه ممنوعیت از تعامل و رفت و آمد و سایر اعمال اجتماعی بر این افراد اعمال نشده است، حال چگونه است که جناب صادقی این حرکت پیامبر را با حصر آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد مقایسه می‌کند؟ آیا ساخت لغت‌هایی مثل حصر اجتماعی و امثالهم مجوز تعمیم نادرست و تحریف سیره‌ی رسول الله است؟ آیا هزینه کردن از ائمه اطهار و بازی با اعتقادات مردم نقش آفرینی در پروژه‌ی دشمنان دین و دیانت نیست؟
آیا بهتر نیست که معاون فرهنگی قوه معظم قضائیه از سخنان خود عذرخواهی کند و از حریم عصمت دفاع نماید؟
به نظر می‌رسد حساسیت مسوولیت ایشان خصوصا در لباس روحانیت ایجاب می‌کند که ایشان دقت بیشتری در اظهار نظرهای منسوب به حضرات معصومین داشته باشند تا سهوا موجبات دین گریزی مردم نشوند. ان شا الله

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
دولت تمام کاراش اشتباه است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار