مدیر نظارت بر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: از نگهداری شربت متادون حتی در دوزهای بسیار پایین در شیشه های غیردارویی(بطری نوشابه و آب معدنی) و شیشه های بدون برچسب نام دارو خودداری شود.
کد خبر: ۷۰۱۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ 08 January 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر شعله خانی افزود:والدین در اکثر موارد شربت متادون را در ظروفی مانند بطری آب معدنی یا نوشابه و یا ظروف شربت‌های دارویی (استامینوفن - دیفن هیدرامین) در یخچال نگهداری می کنند که اشتبا‌ها به کودک داده می شود و یکی از گروه های سنی در معرض خطر مسومیت با متادون، اطفال هستند که اکثرا به دلیل مصرف اشتباه دچار مسمومیت می شوند و حتی باعث مرگ آنها می شود.
وی بیان کرد: به دلیل بروز مسمومیت شدید در اطفال و افراد غیر معتاد، شیشه های حاوی متادون می بایست دارای برچسب مخصوص هشدار دهنده حاوی نام فرآورده و توضیحات لازم مربوط به نحوه مصرف دارو باشند.
خانی گفت: در صورت مصرف متادون توسط کودکان علائم مسمومیت شامل تهوع، استفراغ، درد قفسه سینه و دیگر علایم مسمومیت است که بعد از مدت کوتاهی ظاهر می شود و پس از گذشت چند ساعت با پیشرفت علائم، کودک جان خود را از دست می دهد.
مدیر نظارت بر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: طعم شربت متادون شیرین است و مصرف کنندگان دارو در برخی موارد آن را به همراه چای یا نوشابه مصرف می کنند.
خانی با بیان اینکه متادون دارویی است که با تجویز پزشک در درمان اعتیاد مورد استفاده قرار می گیرد و در صورت مصرف سهل انگارانه و غیر مسئولانه ممکن است خطراتی جدی ایجاد کند گفت: در صورت بروز علائم مسمومیت در بیمار یا بستگان وی حتماً به اورژانس مراجعه کنند.
شهرستان فسا در 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.

برچسب ها: متادون ، مسمومیت ، دارو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار