نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به مناقشه اخیر مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد لوایح مربوط به FATF گفت: طبق قانون بعد از اعلام نظر شورای نگهبان و اصرار مجلس بر نظر خود، مجمع تشخیص مصلحت نظام باید نظر مجلس را رد یا تایید کند و نمی تواند در مورد اصلاح مصوبات مجلس نظری دهد؛ چراکه این امر خارج از وظایف آن است.
کد خبر: ۷۰۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵ 08 January 2019

بهرام پارسایی با بیان این‌که «مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی تواند در مسیر قانون‌گذاری وارد شود»، اضافه کرد: وقتی نهادهای حاکمیت به قانون احترام بگذارند دیگران هم به رعایت آن ترغیب خواهند شد اما در غیر این صورت نمی‌توان انتظار داشت که مردم هم به قانون احترام بگذارند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: دولت و رئیس جمهور به عنوان مجری قانون باید نظارت بیشتری در این زمینه داشته باشند. این موضوع محل مناقشه سیاسی شده، به گونه‌ای که هرکس تفسیر خود را از قانون ارائه می‌کند.

پارسایی با اشاره به ظرفیت ۵۹ قانون اساسی گفت: اجرای این اصل برای باز کردن بسیاری از گره‌ها راه‌گشاست و به نظر می‌رسد در مورد لوایح چهارگانه می‌توان از این روش استفاده کرد و خصوصا CFT و FATF را به رفراندوم گذاشت. این اقدام می‌تواند آزمایشی برای اجرای این اصل معطل مانده قانون اساسی باشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
آقای پارسایی اگر قرار به رفراندم باسد بهذشما قول می دهم که................................... این حرفبا به دهن مردم نیندازید که همتون از صحنه خا ج میکنند از ریس جمهور بگیر الی آخر اگر شما از درد دل مردم خبر داشتید می فهمیدی کهچند در صد مردم به ریس جمهور ویا کسان دیگر پایبند هستند بیاید کوچه وباز تا بفهمید که مردم چه قدر دلشان پراست ولی تا حالا نتوا سته اند که صدای خودشان را به گوش رهبر برسانن وخود رهبر هم تکت تاثیر قزاز می میزنی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار