نایب رئیس اتاق بازرگانی فارس بر لزوم توجه بیشتر به تولید محصول پسته ارگانیک در کشور با توجه به اختلاف قیمت آن با پسته غیرارگانیک خصوصا در بازار‌های جهانی تاکید کرد.
کد خبر: ۷۰۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 09 January 2019

تابناک فارس به نقل از ابشگاه خبرنگاران: محمدصادق حمیدیان نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس در کارگاه تغذیه پسته، گفت: در ۵۰ سال گذشته اشتباهات انسانی همراه با قهرطبیعت و شرایط بد جوی، سبب تعمیق بحران خشکی و خشکسالی شده و تنها راه این مسئله استفاده از مکانیزم‌های صحیح مدیریتی است.

وی افزود: اینکه ما رویکرد جدیدی را در کشت پسته داریم نه از سر تفنن بلکه به دلیل نیاز و در بسیاری موارد از سر اجبار بوده است.

حمیدیان با اشاره به تغییرات اقلیمی ایران و استان فارس، ادامه داد: کاهش حجم منابع آبی در مخازن قابل استحصال در کشاورزی، روی خاک نیز آثار نامطلوب داشته و سبب شوری آن شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های گیاه پسته، گفت: شرایط تولید این گیاه خوب و اقتصادی، در برخی از نقاط استان وجود دارد؛ این گیاه مقاومت خوبی دارد، اما روش و نوع کار نیز در کشت و میزان تولید پسته مهم است.

حمیدیان با بیان اینکه اقدامات کشاورزان پیشرو در تولید پسته مبتنی بر سعی و خطا بوده است، گفت: این کارگاه با هدف اعمال مدیریت بهتر روی منابع مورد نیاز تولید پسته و اینکه با شوری و تغذیه زمستانی چگونه پیش برویم تا محصول با کیفیت تری را تولید کنیم، برگزار شده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اختلاف قیمت بین محصول ارگانیک و محصول غیر ارگانیک پسته گاه تا ۳۰۰ درصد است، تصریح کرد: ایران با وجود اینکه در زمینه تولید پسته سرآمد محسوب می‌شود، اما میزان تولید پسته ارگانیک آن نسبت به کشور‌های رقیب ناچیز است.

برچسب ها: تولید ، پسته ، ایران ، سرآمد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار