تعیین نرخ هایی مانند هر کورس 600 تومان برای تاکسی، مشاجره را بر سر 100 تومانی می گذارد که مسافر و تاکسی دار باید هریک از خیر یا شر این پول خُرد بگذرند.
کد خبر: ۷۰۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ 09 January 2019

تابناک فارس به نقل از شیرازه:کل کل و درگیری راننده با مسافر بر سر کرایه تاکسی و نداشتن پول خرد سابقه ای به قدمت ورود تاکسی به ایران دارد،چالشی که انگار پایانی برای آن نیست و جالب اینکه مصوبات نهادهای ذیربط برای تعیین نرخ کرایه به گونه ای است که موضوع را تشدید می کند.

تعیین نرخ هایی مانند هر کورس 600 تومان برای تاکسی، مشاجره را بر سر 100 تومانی می گذارد که مسافر و تاکسی دار باید هریک از خیر یا شر این پول خُرد بگذرند.

اغلب شهروندان مشاجره با رانندگان تاکسی و داد و فریادها به دلیل نداشتن پول خُرد را به یاد دارند و در زندگیشان رخ داده و حتی این کل کل ها در برخی موارد شدت یافته و به درگیری فیزیکی نیز منجر و خون هایی برای آن ریخته شده است و مشخص نیست این موضوع که به معضلی ده ها ساله در بسیاری از شهرهای کشور تبدیل شده چه روزی پایان خواهد یافت؟

نواب قائدی رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در هفتاد و چهارمین جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک، گفت: با توجه به مشکلاتی که مردم در پرداخت کرایه با آن مواجه هستند برنامه ریزی برای ارتقاء کیفیت و کمیت حمل و نقل عمومی درون شهری و هوشمندسازی ناوگان تاکسیرانی، مورد توجه تمامی اعضای شورای شهر است، تا با تحقق این هدف و فراگیر شدن آن در سطح شهر، زمینه رضایت و خشنودی رانندگان و شهروندان عزیز را فراهم سازیم.

وی با بیان اینکه طبق نظرسنجی انجام شده، این طرح با استقبال رانندگان تاکسی نیز مواجه شده است، افزود: امیدواریم باتلاش همکارانمان در حوزه حمل و نقل مسافر، این سیستم مکانیزه و تکنولوژی پیشرفته هرچه سریعتر در سطح شهر فراگیر و همگانی شود تا بخش‌های مختلفی چون، ناوگان تاکسیرانی، مدیریت شهری و شهروندان از مزایای آن بهره‌مند شوند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورا با اشاره به شرایط جمعیتی وترافیکی کلانشهر شیراز، اجرا و بهره گیری از این سیستم هوشمند را ضروری دانست و گفت: با توجه به مسائل و مشکلاتی که در محاسبه و تعیین کرایه و نحوه پرداخت کرایه تاکسی برای رانندگان ومردم وجود دارد، سعی داریم تا با تجهیز تاکسی‌ها به زیرساخت‌های مورد نیاز، امکان محاسبه و دریافت الکترونیکی کرایه بر مبنای پیمایش فراهم شود تا بتوانیم این مشکلات را تا حدود زیادی رفع کنیم که در این راستا تسهیلاتی نیز برای رانندگان تاکسی جهت تامین و تهیه این تجهیزات پیش بینی خواهد شد.

قائدی افزود: سازمان حمل و نقل و مسافر مکلف شد تا همزمان با هفته شیراز در سال آینده، سامانه هوشمندسازی ناوگان تاکسی را راه اندازی کند، تا از این طریق هم دغدغه رانندگان و شهروندان در پرداخت کرایه برطرف و هم شاهد اثربخشی این سامانه هوشمند بر مدیریت حمل و نقل در کلانشهر شیراز باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار