آیت الله دستغیب:پرداختن به بحث حرم سوم و بقاع متبرکه در دوره استاندار سابق خیلی امیدوارکننده بود و تداوم آن موضوعات با محتوای بالاتر و با کیفیت تر در آغاز خدمت جنابعالی را آرزومندیم، آستان مقدس حضرت شاهچراغ (علیه السلام) هم آماده هر نوع همکاری است و یکی از راه های ارائه خدمت به مردم توجه به صنعت ارزشمند گردشگری است و در شیراز گردشگری یک ویژگی روحی دارد و آن روح زیارت است که در مردم ایجاد معنویت می کند و لذا باید به گردشگری مذهبی در این شهر توجه ویژه شود.
کد خبر: ۷۰۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶ 09 January 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان: «آیت الله سید علی اصغر دستغیب» امروز (چهارشنبه 19 دی) در دیدار با استاندار جدید فارس، با بیان اینکه در مسئولیت ها باید به سه مسئله مهم توجه شود، گفت: مسئله ‎اول بحث پایبندی نسبت به نظام و انقلاب اسلامی و حفظ ارزش های آن است که بسیار حائز اهمیت است.

 

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) بیان کرد: این همان مسئله ارزش هاست و به معنای همین تابلوهای راهنما است که علامت می زند انسان از کدام طرف باید برود، فرهنگ سازی، عامل عمده ترقی و تعالی و پیشرفت و حل مشکلات است.

 

‎وی افزود: نباید فکر کنیم مسائل فرهنگی مسئول خاصی دارد و جزو حیطه کار ما نیست، درست است که مسئولیت هر کسی به خودش احاله شده، اما همه باید در تعالی فرهنگی جامعه نقش داشته باشند، به ویژه مسئولین طراز اول و کسانی که راس امور به آنان سپرده می شود.

 

‎ مسئول حوزه علمیه رضویه شیراز با بیان اینکه مسئله دوم در مسئولیت ها، مسئله امامت و رهبری است متذکر شد: وجدان همه ما گواه است قوام این نظام و این تشکیلات به برکت وجود امام (ره) و مقام معظم رهبری و جایگاه والای ولایت فقیه است. سی سال است که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در هر موضوعی با راهنمایی ها و ارشاداتشان ورود پیدا کردند، اگر ملت و دولت به آن در کارشان عمل کردند، موفق بودند.

 

‎وی گفت: مسئله سوم در مسئولیت ها، مردم هستند، همه بایستی در جهت منافع مردم حرکت کنیم و اساس آن هم مهر و محبت نسبت به این مردم است که در این چهل سال شاهدش هستیم، حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) خطاب به مالک می فرمایند: «دلت را مملو از مهر و محبت به مردم کن»؛ این خطاب به ما و همه کسانی است که مسئولیت دارند علتش این است که مردم یا برادر تو یا هم نوع هستند، این علاقه نشات گرفته از علاقه های شهوانی انسان نیست، ‎گاهی انسان نسبت به کسانی که از آن ها انتظارات و توقعاتی دارد برای منافع شخصی خودش علاقه پیدا می کند که این علاقه گرگ به گوسفند است، علاقه مدنظر آن علاقه ای است که مسئولین نظام به مردم دارند و برخاسته از درون آنان است، چرا که مسئولین از همین مردم هستند.

 

‎رئیس جامعه روحانیت شیراز با یادآوری این مطلب که آغاز مسئولیت استاندار جدید فارس برای مردم، توام با خیر و برکت باشد و تاکید کرد: برای جبران عقب ماندگی های استان فارس، تلاش شود. وضعیت و شرایط به شکلی است که در حال حاضر باید سریعتر حرکت کنیم و با هر تفکری دست به دست هم دهیم. وقتی انسان قصدش خدمت است فکرش محدود و محصور در بحث های سیاسی نمی شود. همه باید اهتمام بورزند و خدمت کنند.

 

‎وی ادامه داد: اینکه کسی بخواهد کسی را تضعیف کند و متقابلا دیگری جبهه گیری کند، این علاوه بر دوری از سیره و قرآن و اسلام و روایات، سبُک عقلی است، لذا اگر بخواهیم موفق باشیم باید همه دست به دست هم دهیم و با همیاری و کمک، ان شاءالله در رده های مختلف موفق عمل کنیم.

 

‎تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) افزود: مردم امتحان خود را خوب پس داده اند، مردم حق شناس، پایبند، علاقه مند و قدر شناس هستند و امیدواریم همچون گذشته مسئولان را یاری دهند تا در این مقطع حساس پیشرفت و تعالی و ترقی استان فارس را شاهد باشیم.

 

‎وی گفت: پرداختن به بحث حرم سوم و بقاع متبرکه در دوره استاندار سابق خیلی امیدوارکننده بود و تداوم آن موضوعات با محتوای بالاتر و با کیفیت تر در آغاز خدمت جنابعالی را آرزومندیم، آستان مقدس حضرت شاهچراغ (علیه السلام) هم آماده هر نوع همکاری است و یکی از راه های ارائه خدمت به مردم توجه به صنعت ارزشمند گردشگری است و در شیراز گردشگری یک ویژگی روحی دارد و آن روح زیارت است که در مردم ایجاد معنویت می کند و لذا باید به گردشگری مذهبی در این شهر توجه ویژه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار