عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس: مشکل به وجود آمده درباره بیمارستان ایرانیان دوبی درباره نحوه اداره آن است نه تعطیل کردن آن.
کد خبر: ۷۰۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲ 09 January 2019

جمالی نوبندگانی افزود: این بیمارستان با قدمت ۵۰ ساله وابسته به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است که در طول این سال‌ها شرایط و اداره آن متفاوت از سایر بیمارستان‌های داخل امارات بوده، اما اخیرا مقامات دوبی عنوان کرده اند که این مرکز هم باید مثل سایر مراکز درمانی در امارات باشد و یا تبدیل به امور خیریه شود.تعطیلی بیمارستان ایرانیان دوبی مطرح نیستجمالی نوبندگانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: این بیمارستان با قدمت ۵۰ ساله وابسته به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است که در طول این سال‌ها شرایط و اداره آن متفاوت از سایر بیمارستان‌های داخل امارات بوده، اما اخیرا مقامات دوبی عنوان کرده اند که این مرکز هم باید مثل سایر مراکز درمانی در امارات باشد و یا تبدیل به امور خیریه شود.
وی افزود: مقامات اماراتی برای رسیدن به این هدف شش ماه به ما فرصت داده بودند و در داخل کشور نیز این موضوع در دستگاه‌های مختلف به ویژه در کمیسیون امنیت ملی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همه دستگاه‌ها اتفاق نظر داشتند که این مرکز به فعالیت خود ادامه دهد.
جمالی نوبندگانی تاکید کرد: مهمترین خواسته ما این است که با پیگیری از طریق معاون اول رئیس جمهور یا وزارت خارجه تلاش کنیم مدیریت ایران بر این بیمارستان خدشه دار نشود و کیفیت خدمات هم آسیب نبیند.
نماینده مردم فسا در مجلس با یادآوری اینکه زمین بیمارستان را شیخ راشد پدر حاکم فعلی دوبی در دهه ۷۰ به دولت ایران هبه کرده بود و ایرانیان نیز بیمارستان را ساخته اند، گفت: اصلا موضوع مالکیت مطرح نیست بلکه موضوع در نحوه اداره آن است و اتفاقا مقامات امارات با ما تا کنون همکاری‌های فوق العاده‌ای در این زمینه داشته اند و حتی از پرداخت هزینه‌های آب و برق و سایر مصارف مرتبط با انرژی معاف هستیم.
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون مسئله به نحوه مدیریت بیمارستان بر می‌گردد بالاخره در حال حاضر شرکت‌هایی که در دوبی فعالیت‌های اقتصادی دارند باید تحت اسپانسر یک فرد محلی آنجا باشد و ما تلاش می‌کنیم تا این موضوع حل و فصل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار