با احداث محور ارتباطی جدید که از پاسارگاد آغاز و تا روستای سیر بانو در شهرستان اقلید بخش حسن آباد امتداد دارد فاصله شهرستان پاسارگاد تا شهرستان اقلید کاهش یافته و دو شهرستان از طریق این محور به هم متصل می‌شوند.
کد خبر: ۷۰۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹ 09 January 2019

فیروز تکاور اظهار داشت: محور ارتباطی جدید اتصال شهرستان پاسارگاد به شهرستان اقلید از طریق گردنه سو باتان (گردنه خرسی) که عملیات اجرایی آن از اوایل سال ۹۷ شروع شده بود در حال حاضر به صورت فعال در دست اجراست و پیش بینی می‌شود که عملیات خاکبرداری مسیر تا پایان سال جاری به اتمام برسد و آماده ساخت ابنیه و زیرسازی می‌شود.

 

وی افزود: این محور به طول ۴۶ کیلومتر از پاسارگاد تا روستای سیر بانو در شهرستان اقلید بخش حسن آباد ادامه دارد و ۲۳/۵ کیلومتر آن طی سالهای گذشته و سال قبل زیر سازی و آسفالت شده و ۲۲/۵ کیلومتر به صورت خاکی باقی مانده که ۱۱ کیلومتر آن در دست اقدام می‌باشد.

 

تکاور خاطرنشان کرد: ۱۱ کیلومتر این مسیر که در دست اقدام است از گردنه صعب العبور عبور می‌کند که عملیات راهسازی با ماشین آلات کافی در این مسیر در دست اجرا است و پیش بینی می‌شود کلیه عملیات خاکبرداری تا پایان سال جاری انجام شود و عملیات پل سازی و زیر سازی این ۱۱ کیلومتر آغاز شود.

 

مدیر کل راه و شهرسازی فارس ادامه داد: باقی مسیر به طول ۱۱/۵ کیلومتر باقی مانده تا روستای سیر بانو در حوزه شهرستان اقلید مطالعات آن به اتمام رسیده و پس از اتمام قطعه اول عملیات اجرایی شروع می‌شود. لازم به ذکر است از روستای سیر بانو مسیر به صورت آسفالت مورد بهره برداری است و پیش بینی می‌شود در صورت اعتبار ظرف ۲ سال به بهره برداری برسد.

 

مهندس تکاور در پایان گفت: از دیگر مزیت‌های احداث این محور اتصال شهرستان پاسارگاد به آزادراه شیراز-اصفهان از طریق بخش حسن آباد و بخش سده شهرستان اقلید مهیا شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار