کد خبر: ۷۰۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹ 09 January 2019

 

تابناک / رئیس پلیس راهور گیلان گفت: به تمامی موتورسوارانی که فردا با موتورسیکلت‌های خود در همایش "کلاهی برای زندگی" شرکت کنند، کلاه ایمنی استاندارد هدیه می‌دهیم.

 

 
موتورسواران گیلانی کلاه‌ایمنی هدیه می‌گیرند

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: متأسفانه در طول چند ماه گذشته، میزان تصادفات در حوزه شهری رشت افزایش پیدا کرده و درصد بیشتر این تصادفات مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت‌سوران بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی گیلان به برنامه‌های مختلف نیروی انتظامی استان در راستای کاهش میزان تصادفات اشاره کرد و افزود: در راستای رعایت اصول ایمنی، همایش "کلاهی برای زندگی" فردا در سالن شهدای ناجا رشت برگزار می‌شود.

محمدی با بیان اینکه راهنمایی و رانندگی انتظامی گیلان برنامه آموزش موتورسیکلت‌سوران را نیز در دستور کار دارد ابراز داشت: به تمامی موتورسوارانی که فردا با موتورسیکلت‌های خود در همایش "کلاهی برای زندگی" شرکت کنند، کلاه ایمنی استاندارد هدیه می‌دهیم.

وی مسئله آموزش، توصیه و توجیه کردن موتورسواران را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: این آموزش‌ها و هدیه کلاه‌ایمنی در راستای تشویق و به نوعی حضور موتورسواران در کلاس آموزشی جهت پیشگیری از تصادفات و کاهش میزان تصادفات در حوزه شهری است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: طبق پیش‌بینی ما، بالای 200 موتور سوار در این همایش شرکت می‌کنند و حفظ جان این موتورسواران بسیار اهمیت دارد زیرا 70 تا 80 درصد از تصادفات که منجر به فوت افراد مختلف شده بر اثر اصابت ضربه به ناحیه سر بود.

محمدی با بیان اینکه حفظ سر و جان افراد با پوشش کلاه ایمنی و رعایت اصول ایمنی امکان‌پذیر است گفت: زمانی که موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده کردند و باز حادثه‌ای رخ داد حداقل موجب می‌شود که جان آنان به خطر نیفتد و ضربه‌ای به سر وارد نشود و منجر به فوت نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی گیلان در این راستا فراتر از وظیفه قانونی خود در حال اقدام و برنامه‌ریزی است ابراز داشت: همایش "کلاهی برای زندگی" با حضور مسئولان استانی، بعضی معاونان استادندار و تعدادی مدیران کل در حوزه ترافیک برگزار می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی گیلان خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی‌های مرتبط با برگزاری همایش "کلاهی برای زندگی" از طریق فضای مجازی، نصب بنر و مکاتبه با صدا و سیما نیز انجام شد اما حجم بیشتر اطلاع‌رسانی‌ها از طریق فضای مجازی است.

محمدی ابراز داشت: میزان استقبال مردمی و موتورسواران در این همایش با میزان اطلاع‌رسانی‌ها بستگی دارد و از دیروز این اطلاع‌رسانی به طور رسمی آغاز شده و امیدواریم که فردا سالن ناجا شهدای گمنام که از ظرفیت 700 تا 800 نفری برخوردار است، پر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار