پاینده در عین حال با انتقاد از کم‌توجهی به عملیات اجرایی این پروژه‌ها، تصریح کرد: متأسفانه ما همیشه شاهد هستیم که پروژه‌های مختلف را کلنگ می‌زنند و تقریباً آن را به کلی رها می‌کنند یا در بهترین حالت عملیات اجرایی آن به کُندی و ذره ذره پیش می‌رود در حالیکه در آغاز هر پروژه‌ای باید زمان بهره‌برداری را هم با دقت ببینند.
کد خبر: ۷۰۱۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷ 10 January 2019

تابناک فارس به نقل از ریواس جنوب:الهه پاینده با اشاره به مشکلات بی‌شمار برخی شهرستان‌ها در حوزه‌های مختلف، گفت: داراب یکی از شهرستان‌هایی است که با وجود ظرفیت‌های فراوان اما همچنان در بسیاری از شاخص‌ها در محرومیت به‌سر می‌برد.

وی اضافه کرد: باید بگویم وقتی با مسؤولین ارشد استان دیدار می‌کنیم واقعاً نمی‌دانیم باید روی کدام یک از مشکلات شهرستان تأکید کنیم؛ از تصفیه‌خانه‌ها و پتروشیمی و سالن ورزشی و پروژه‌های تاریخی نیمه‌تمام بگوییم یا از بیمارستانی که مایل هستیم فقط یک بار مقامات ارشد برای یک سرماخوردگی کوچک به آن مراجعه کنند!

پاینده محور داراب به فسا و بندرعباس را نوعی قتل‌گاه توصیف کرد و افزود: همین چند ماه پیش یک خانواده‌ی ۵ نفری و سال گذشته نیز نخبگان دانش‌آموزمان را در همین محور از دست داده‌ایم و البته سوگمندانه از این نمونه‌ها بسیار زیاد دیده‌ایم؛ باید بدانیم کسانی که از پَرپَر می‌شوند فرزندان ما و نخبگانی هستند که خود دولت و حاکمیت برای تک تک آنها سرمایه‌گذاری کرده و جای خالی آنها شاید هرگز پُر نشود.

نماینده داراب در شورای اسلامی استان فارس توسعه‌ی حمل و نقل جاده‌ای بین شهرستان‌های فارس با استان‌های دیگر را زمینه‌ساز توسعه‌ی کلان استان و بلکه منطقه دانست و تأکید کرد: محور ترانزیتی فسا – داراب – بندرعباس، ما را به یکی از قطب‌های اقتصادی کشور متصل می‌کند و از این رو با مشکلات فراوان همه‌سویه‌ی فعلی، این جاده‌ی ترانزیتی ارزش اقتصادی و تجاری بالایی هم پیدا می‌کند.

پاینده در عین حال با انتقاد از کم‌توجهی به عملیات اجرایی این پروژه‌ها، تصریح کرد: متأسفانه ما همیشه شاهد هستیم که پروژه‌های مختلف را کلنگ می‌زنند و تقریباً آن را به کلی رها می‌کنند یا در بهترین حالت عملیات اجرایی آن به کُندی و ذره ذره پیش می‌رود در حالیکه در آغاز هر پروژه‌ای باید زمان بهره‌برداری را هم با دقت ببینند.

وی در پایان با اظهار خرسندی از معرفی یک چهره‌ی عمرانی و توانمند به عنوان استاندار جدید فارس، خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که مسؤولین استان به صراحت و صادقانه به مردم بگویند چه زمانی قرار است این پروژه به اتمام برسد.

 بزرگراه شیراز – فسا – داراب – بندرعباس، به طول ۳۵۰ کیلومتر، یکی از محور‌های شریانی و پرتردد و پل ارتباطی شمال به جنوب کشور محسوب می‌شود که چهار استان فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان را به هم مرتبط می‌کند.

۲۸۰ کیلومتر از این پروژه در محدوده‌ی استان فارس واقع است.

تابستان امسال، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی این بزرگراه را ۵۹ درصد اعلام کرده و گفته که ۱۵۰ کیلومتر آن تکمیل شده، ۶۰ کیلومتر در دست اجرا و عملیات اجرایی ۷۰ کیلومتر هم آغاز نشده است.

به گفته‌ی این مقام ارشد وزارت راه و شهرسازی، امسال ۱۹ میلیارد تومان برای تکمیل این بزرگراه اختصاص یافته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار