امام جمعه شیراز یادآور شد: تعدد مدیران در فارس لطمه بزرگ بود که باید مراقبت کنیم و فرصت خدمت را ایجاد کنیم.
کد خبر: ۷۰۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰ 11 January 2019

تابناک فارس به نقل از مهر:آیت الله لطف الله دژکام  ادامه داد: فقه که ملاک ارزش گذاری عدالت و گناه است در خیلی از مواقع به میدان نمی آوریم که یکی از گناهان کبیره یاس و ناامیدی از رحمت خداوند است که امروز در فضای مجازی بسیار شاهد اینگونه مباحث هستیم.

امام جمعه شیراز یادآور شد: پست می گذارند که ۴۰ سال از انقلاب اسلامی گذشته چه اتفاقی افتاده حال بیایید صلح کنید که همه به یاد دارند گذشته چه بود و بدانید اگر فرد ناامید پستی بگیرد خیانت به جمهوری اسلامی است.

آیت الله دژکام تاکید کرد: یاس و ناامیدی از رحمت خداوند در اوج گناهان کبیره است، به جای تقویت خداشناسی در جامعه امید را در جای دیگر جستجو می کنیم و فراموش نکنیم که با ساز و آواز نمی شود امید را در جامعه توسعه داد.

وی ادامه داد: گرانی و مشکل اقتصادی را با امید به خداوند می توان رفع کرد نه اینکه به بنده امید داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس یادآور شد: اینکه دولت و مسئولین مکرر به دنبال ایجاد امید هستند بدون توجه به خداوند ممکن نیست و برای رسیدن به اهداف در این نظام امیدوار رحمت الهی هستیم که به طور حتم ممکن می شود.

آیت الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ولادت حضرت زینب(س) گفت: کار زینبی ادامه حرکت و جهاد حسینی است که اگر نبود حرکت عاشورایی به ثمر نمی رسید و این روز را روز پرستار نیز نامیده اند.

وی افزود: اینکه حضرت زینب(س)الگوی پرستاران باشد نکات بسیاری دارد و اینکه علم و جامعه پزشکی را در بستر فلسفی حکمت متعالیه پیدا کنیم و انسانی تر و اخلاقی تر از آنچه هست بشود و یکی از بحث هایی که در پزشکی متعالیه می توان دنبال کرد موضوع مراقبت از خانه است.

امام جمعه شیراز یادآور شد: مراقبت در خانه مراقبت معنوی است و در دنیای معاصر امروز نیز متوجه این مهم شدند که در فرهنگ ما وجود داشته است و امروز در ۲ نقطه استان فارس به عنوان مقدماتی شروع شده است که نتایج مطلوب بوده است.

آیت الله دژکام تاکید کرد: مراقبت در خانه هزینه کمتری دارد و نتیجه بهتری نیز به همراه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قیام مردم قم نیز گفت: مقام معظم رهبری در این خصوص بیانات بسیار مهم و روشنگری داشتند که تقابل ۲ نظام جهانی است.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: جوانان دانشجو حرکت عاطفی و انسان دوستانه برای حمایت از کارتن خوابها داشتند که تلنگری است برای همه و مبارک بود از طرف شروع کنندگان و مبارک بود از طرف مخاطبان که جای تشکر دارد که سرپناهی ایجاد شد اما جوانان و بزرگترها باید به فکر باشند که این کاستی ها به وجود نیاید و اگر هم ایجاد شد به سرعت رفع شود.

آیت الله دژکام در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخاب استاندار نیز گفت: اگرچه طولانی شد اما یک فرد بومی و آشنا با استان انتخاب شد که این مهم از فرصت سوزی جلوگیری می کند و درخواستی که من دارم تلاش برای جلوگیری از ایجاد فضای سیاست زده در استان است زیرا وقت نیست و کارهای زیادی بر زمین مانده است.

وی تاکید کرد: تمامی گروه های سیاسی به جای حرکت های سیاسی به سمت همدلی و اتحاد برویم تا خدمتی به مردم انجام شود زیرا نیاز امروز است که صادقانه و خالصانه با خون شهدا احترام می گذارند و دلسوز هستند خدمت کنیم.

امام جمعه شیراز یادآور شد: تعدد مدیران در فارس لطمه بزرگ بود که باید مراقبت کنیم و فرصت خدمت را ایجاد کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار