آیت الله دژکام در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به تلنگر دانشجویان به مسئولان در اعتراض به عدم حمایت از کارتن خواب ها، گفت: در این برهه از انقلاب فرصت ناامیدی نیست، دادن پست و مقام به افراد ناامید، خیانت به جمهوری اسلامی و انقلاب است.
کد خبر: ۷۰۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ 11 January 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان:«آیت الله لطف الله دژکام» امروز (جمعه 21 دی) در خطبه های اول نماز جمعه با استناد به آیات الهی، گفت: در پل صراط عدالت مورد سوال قرار می گیرد و این ایجاد حساسیت می کند، اگر ما از نظر شخصی و فردی عادل نباشیم در جامعه عدالت اجتماعی اجرا نمی شود.

 

امام جمعه شیراز با اشاره به عدالت از دیدگاه امام خمینی (ره) بیان کرد: هر کدام از مسئولیت ها در نظام اسلامی به دلیل ایجاد عدالت است، حالت روحی اجازه نمی دهد که فرد حتی در خفا دچار گناه شود، هر گناه صغیره ای که کوچک شمرده شود، گناه کبیره است و بخشیده نمی شود بنابراین باید مراقبت کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه هر کس از خودش مراقبت کند کارش به محاسبه نمی رسد، عنوان کرد: شرط عدالت این است که کارهایی که عرفاً نمی پسندد نیز انجام نداد، چرا که افراد جامعه فکر می کنند از آنها جدا شده اید.

 

وی افزود: یأس از رحمت الهی بزرگترین گناه کبیره است، برخی از پیام ها نشان از ناامیدی است که این گناه کبیره است و حتی ممکن است سبب تأثیر بر دیگران و ایجاد ناامیدی شود، ناامیدی از رحمت خدا نشان از کفر است که نمونه آن را در 40 سالگی انقلاب می بینیم که سعی در ناامیدی مردم و صلح با دشمن دارند.

 

آیت الله دژکام تأکید کرد: دادن پست و مقام به ناامید خیانت به جمهوری اسلامی است، فرج و گشایش بعد از سختی ایجاد می شود، وقتی ما معتقد به گردانندگی امور به دست خدا هستیم، ناامیدی کفر و گناه کبیره است و مشکلات اقتصادی با امید و اطمینان به خدا حل خواهد شد، در این برهه از انقلاب فرصت ناامیدی نیست.

 

امام جمعه شیراز در ادامه خطبه ها ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س)، خاطرنشان کرد: اگر این بانو نبود عاشورا باقی نمی ماند و راه ایشان ادامه حرکت حسینی است، ورز میلاد این بانوی بزرگوار را روز پرستار نام گذاشتند چرا که الگوی پرستاری است و در امور سیاسی نیز می توان از این صفت پرستاری بهره برد.

 

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه می توان دانش پزشکی را می توان در فلسفه علوم خود گسترش دهیم، گفت: در تمدن اسلامی باید پزشکی رشد کند و اخلاقیت و انسانی مدنطر قرار بگیرد، یکی از بحث ها در پزشکی متعالی «مراقبت در منزل» است که باید این را به نوعی متداول کنیم.

 

وی افزود: بیمار علاوه بر مراقبت های پزشکی نیاز به مراقبت های معنوی است و در معاصر نیز به اثبات رسیده که مراقبت در منزل به بهبودی بیماران کمک می کند که این امر «مراقبت در منزل» امروز توسط متخصصان پزشکی در فارس آغاز به کار کرده است که علاوه بر مراقبت های پزشکی به مراقبت معنوی نیز می پردازند و خیران باید در این امر کمک دهند، این طرح علاوه بر مراقبت های بهتر سبب کاهش هزینه های بیمار می شود.

 

آیت الله دژکام با اشاره به دیدار مردم قم با مقام معظم رهبری، بیان کرد: در این دیدار به نظام معرفتی اسلام ناب محمدی اشاره شد و مقایسه هایی نیز انجام داد، نظام معرفتی ما سبب پیش بینی امور می شود، نظام معرفتی همان لبیک به ولی فقیه است.

 

امام جمعه شیراز با اشاره به حرکت دانشجویان شیراز در اعتراض به عدم وجود گرمخانه برای کارتن خواب های شیراز، عنوان کرد: جوانان ها در این حرکت های ارزشمند به ما مسئولان تلنگر می زنند که وظایفی داریم، مسئولای به جای تقابل و لجبازی به این اقدام خداپسندانه جواب منطقی دهند و برای این اقشار آسیب دیده جای خواب و اسکان ایجاد کنند.

 

نماینده ولی فقیه در فارس با تأکید بر اینکه باید با تجربه از ایجاد این آسیب ها پیشگیری شود، اظهار کرد: باید بصیر بود و نباید کاری کرد که انگشت اجتماع به سمت مسئولان نشانه رود.

 

وی با اشاره به حضور استاندار جدید افزود: تجربه استاندار در استانداری و بومی بودن آن سبب جلوگیری از هدر رفت فرصت ها می شود و این زمینه خدمت است که استاندار جدید باید از سیاست زدگی استان جلوگیری کند و دیگران نیز از ایشان حمایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار