مدیرکل بهزیستی استان فارس:سالانه در استان فارس 2 هزار و 500 تا 3 هزار کودک به جمع معلولان اضافه می‌شود و دراین مورد با احداث 38 پایگاه غربالگری بینایی و شنوایی‌سنجی شاهد کاهش معلولیت در این استان هستیم.
کد خبر: ۷۰۲۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ 12 January 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: محمدعلی کوزه‌گر ظهرامروز در نخستین نشست هم‌اندیشی «سازمان‌های دولتی، همیاران بهزیستی و مسوولیت اجتماعی» با اشاره به تولد سالانه 30 هزار نوزاد معلول در کشور اظهار داشت: اگر این تعداد نوزاد را به 20 و یا 10 هزار نفر کاهش دهیم، آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی در سطح کشور به حداقل می‌رسد.

وی از کشته شدن سالانه 20 هزار نفر براثر سوانح جاده‌ای خبرداد و افزود: براثر سوانح جاده‌ای 20 هزار خانواده بی‌سرپرست به تعداد افراد زیرپوشش سازمان بهزیستی افزوده شده‌ که نشان از ضریب پائین ایمنی در خودرو‌ها و راه‌های مواصلاتی است.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و توانمند سازی بهزیستی با اشاره به اینکه دراین راستا کارخانه خودروسازی ایران باید مراکزی را برای نگهداری معلولان در کشور ایجاد کند، تصریح کرد: برای برون رفت از معضل آسیب‌های اجتماعی مقام معظم رهبری به طور مستقیم و غیر مستقیم مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی را به کاهش معضلات اجتماعی مورد خطاب و توجه قرار داده‌اند.

کوزه‌گری بیان داشت: سازمان بهزیستی درسال جاری متعهد به ایجاد 50 هزار شغل برای جامعه هدف به ویژه معلولان شده و دراین راستا در سال جاری 35 هزار شغل محقق که از این تعداد نیز 2 هزار و 494 شغل در استان فارس ایجاد شده است.

واگذاری 100 هزار واحد مسکونی به مددجویان زیرپوشش

وی از جشن واگذاری 100 هزار واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش سازمان بهزیستی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبرداد و گفت: با واگذاری مسکن به مددجویان علاوه بر برطرف شدن مشکل مسکن جامعه هدف، آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش می یابد.

این مسؤول بیان داشت: اگر کارفرمایان اقدام به جذب 30 یا 50 درصد معلولان کنند سازمان بهزیستی علاوه بر حق بیمه، 30 یا 50 درصد پرداخت حقوق را برعهده می‌گیرد.

تولد سالانه 3 هزار نوزاد معلول درفارس

مدیرکل بهزیستی استان فارس درادامه این جلسه با تاکید براینکه زنان کارتن خواب به عنوان خلیفه‌الله نزد خداوند دارای آبرو هستند، افزود: برای مقابله با معضل کارتن خوابی باید خیران براساس نیاز جامعه وارد مسائل خیر شوند.

سید مرتضی موسوی اضافه کرد: استان فارس با 600 موسسه خیریه که از این تعداد 90 موسسه درشیراز فعال است، فرصتی مناسب برای همکاری و مشارکت با سازمان بهزیستی برای مقابله با پدیده‌ آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی ابراز داشت: سالانه در استان فارس 2 هزار و 500 تا 3 هزار کودک به جمع معلولان اضافه می‌شود و دراین مورد با احداث 38 پایگاه غربالگری بینایی و شنوایی‌سنجی شاهد کاهش معلولیت در این استان هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار