عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت:در خصوص برنامه شرکت پشتیبانی امور دام برای واردات دام زنده و عرضه آن در بازار به منظور کاهش قیمت گوشت، گفت: واردات دام زنده سابقه دارد و قبل از انقلاب اسلامی نیز واردات دام زنده برای تامین نیاز بازار داخلی صورت می‌گرفت.
کد خبر: ۷۰۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ 13 January 2019


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:علی اکبری عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه شرکت پشتیبانی امور دام برای واردات دام زنده و عرضه آن در بازار به منظور کاهش قیمت گوشت، گفت: واردات دام زنده سابقه دارد و قبل از انقلاب اسلامی نیز واردات دام زنده برای تامین نیاز بازار داخلی صورت می‌گرفت.

مراحل قانونی و بهداشتی واردات دام زنده باید طی شود

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تشریفات واردات دام زنده که شامل قرنطینه و مراقبت از بیماری‌های واگیردار است باید صورت بگیرد، تصریح کرد: اگر نیاز ایجاب کند که دام زنده وارد کشور شود باید مراحل قانونی آن طی شود، در حال حاضر سالانه نیاز به واردات دام زنده وجود دارد.


نیاز کشور به واردات سالانه 150 هزار تن گوشت قرمز

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سالانه نیاز به واردات حدودا100 تا 150 هزار تن گوشت قرمز به کشور وجود دارد، ادامه داد: کسری نیاز کشور به گوشت قرمز به صورت لاشه، منجمد و یا گرم وارد کشور می‌شود، کمبود در بازار افزایش قیمت را به دنبال دارد.

بخشی از کاهش قیمت‌ گوشت قرمز نیاز به ابزار نظارتی دارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخیرا از کشورهای آسیای میانه گوشت قرمز گرم وارد کشور می‌شود، گفت: اگر بتوانیم کسری گوشت قرمز بازار را به هر شکلی تامین کنیم قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند، بخشی از کاهش قیمت‌ها نیاز به ابزار نظارتی دارد و صنف‌ها، اتحادیه‌ها و سندیکاها باید نظارت کنند.


دستگاه‌های نظارتی باید از قاچاق دام زنده جلوگیری کنند

اکبری در پایان در خصوص اینکه این احتمال وجود دارد تا دام‌های وارد شده با ارز دولتی از کشور به صورت قاچاق خارج شوند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی قطعا باید از قاچاق دام زنده با توجه به کسری موجود در کشور جلوگیری کنند و بر این موضوع بسیار مهم نظارت کافی را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار